خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان کرد:

ارتقاء سرانه مطالعه، از اهداف مهم اداره فرهنگ و ارشاد استان

اسکندری نژاد گفت: باید تلاش کنیم تا برای تغییر و خروج از وضعیت کنونی، سرانه مطالعه کتاب را ارتقاء دهیم که این امر در صدر برنامه ها و اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد
کد خبر: ۸۹۹۵۳۱۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی اکبر اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در آیین افتتاح دوازهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین بیان کرد: دسترسی آسان به تازه های نشر و قیمت مناسب کتاب از ویژگی های نمایشگاه های عرضه کتاب است.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا برای تغییر و خروج از وضعیت کنونی، سرانه مطالعه کتاب را ارتقاء دهیم که این امر در صدر برنامه ها و اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است و 600 ناشر کشوری و14 ناشر استانی در این نمایشگاه حضور دارند که در طول سال امکان انتقال محصولات آنها به استان وجود نداشت.
اسکندری نژاد عنوان کرد: استان قزوین در دسته بندی وزارت ارشاد، در درجه سه کشوری قرار دارد ولی طی دو سال گذشته مصرف بن کارت های کتاب آن در حدود استان های درجه یک بوده است که نشان دهنده رتبه فرهنگی استان قزوین است.
اسکندرنژاد افزود: نمایشگاه ها با انگیزه اقتصادی برپا می شوند اما باید از همکاری شرکت نمایشگاه بین المللی استان و مسوولان بانک شهر در برگزاری این رویداد فرهنگی سپاسگزاری کرد.
وی اضافه کرد: ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه از اهداف ما بوده که متاسفانه در سال جاری بن کارت های 20 و 30 هزار تومانی حذف شد و کف بن کارت ها 50 هزار تومانی شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها