خبرهای داغ:
یادداشت/سهیلا عظیمی

کارنامه درخشان پلیس قزوین، در ایجاد نظم و امنیت در سال ۹۶

نیاز هر حکومتی ایجاد نظم و امنیت است و بر همین اساس، کشور ما نیز انواع سیستم های ایجاد نظم و امنیت را در طی تاریخ مورد آزمایش قرار داده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۰۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

خبرگزاری بسیج قزوین: شب سایه سیاهش را بر سر شهر افکنده و سکوت، تنها همهمه کوچه ها بود. خانه ها کم کم پلک هايشان را می بستند تا به خوابی سنگين فرو روند. مرد، در امتداد کوچه گام برمی داشت و نگاه جستجوگرش را به اطراف می دوخت. خستگی مهمان تنش بود و خواب مهيای ورود به چشمانش. اما گام هايش محکم بود و استوار. آن سوی کوچه، پيرمردی در آستانه در ظاهر شد، دستی تکان داد و لبخندی زد. مرد نگاه مهربانش را به پيرمرد دوخت. دستش را به نشانه سپاس بالا آورد و خداحافظی کرد. اسلحه را بر روی دوشش جابه جا کرد تا اندکی از سنگينی اش کاسته باشد. نبايد به خستگی مجال می داد و به خواب اجازه ورود. او بايد بيدار می ماند تا پيرمرد و یک شهر آسوده بخوابند.
ماموران پلیس، مردانی مهربان، صادق و قابل اعتماد. افرادی اجتماعی و مسوول که در شرایط خطرناک با حفظ آرامش، شهر و کشوری را از دغدغه ناامنی ها می رهانند.
نیاز هر حکومتی ایجاد نظم و امنیت است و بر همین اساس، کشور ما نیز انواع سیستم های ایجاد نظم و امنیت را در طی تاریخ مورد آزمایش قرار داده است.
پلیس نوین در ایران حدود ۱۰۰ سال پیش توسط ناصرالدین شاه پایه‌گذاری شد. پلیس ایران قبل از انقلاب، به دو قسمت ژاندارمری و پلیس شهربانی تقسیم می‌شد.
اما امروز نیروی انتظامی (پلیس) در ایران وظایف متعددی دارد و به بخش های مختلفی تقسیم می شود. بیشتر بخش‌های نیروی انتظامی وظیفه امنیتی و نظامی دارند. اما برخی بخش‌ها مانند صدور گذر نامه جنبه خدمات اجتماعی و دولتی دارد.
از همین رو خدمات پلیس در بخش ها و حوزه های مختلف بسیار گسترده است و بالطبع پلیس استان قزوین نیز عملکرد درخشانی را در کارنامه فعالیت های خود داشته است.
امسال، سالی شلوغ از نظر هجمه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود. سالی سخت برای کشوری با تاریخی پربار از این رقم هجمه ها و دشواری ها، که در هر فراز و نشیبی، مدبرانه و تحت لوای مقام معظم رهبری مدظله العالی، سختی ها را پشت سر گذاشته و سربلند از هر آزمونی، روزهای پیش رو را پشت سر گذاشت.
چه حوادث تلخ و خبرهای ناخوشایندی که قلبمان را تکه تکه کرد و هر بار با هر خبر تلخی، جانمان به لب رسید اما خدا یارمان شد و یاوریمان کرد.
هر بار با هر خبر بد، دست دعای مادران و پدران سرزمینم به آسمان گشوده شد که خدایا خودت مراقب فرزندان این خاک باش که برای آرامش مام وطن، جان برکفانه، سینه سپر کردند و سر دادند و جان باختند که پای هیچ نامحرمی به خاک میهن نرسد و چشم هیچ حرامی بر پاکی و طراوت میهن نیفتد.
و در این میان خبرهایی می شنیدیم از زحمتکشان نیروی انتظامی که غارتگران، اغتشاشگران، آشوبگران و متجاوزان به خاک و ناموس ملت را در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و به دست قانون می سپردند.
چه روزهایی گذشت بر استان عزیزمان قزوین. از شهادت شهید رمزی در حین پاسداری از مرزهای میهن، از نزاع پسران جوان و‌ مرگ میلاد، از قتل وکیل مدافع بی دفاع در مقابل قاتل، از آتش سوزی و خودکشی، از تصادفات ناگوار و مرگ هموطنانمان گرفته تا سرمای استخوان سوز و حضور رئیس پلیس راه، همپای مسافران در جاده، جریمه های دلهره آور پلیس راهنمایی و فرهنگ سازی ایستادن در پشت چراغ قرمز عابران پیاده، آشوب شهر و حضور پلیس در ایجاد امنیت، بهمن خاطره ها و فریاد الله اکبر و باز هم حضور پررنگ پلیس در حفظ امنیت روز انقلاب.
از محرم و عاشورا و حضور پلیس جهت ایجاد فضایی آرام برای عزاداران حسینی، از سارق مسلحانه بانک و دستگیری قاتل شورای شهر شال، از نوروز و سفرهای خوش خانوادگی و بازهم پلیس استانمان قزوین همچنان با روی باز پذیرا و حافظ جان و مال هم میهنانمان در شهر و جاده های استان‌ بود و خبر خوشتر که غرور آفرین بود و دل همه ما را به وجود پرصلابت پلیس گرمتر کرد خبر ردّ رشوه افسر پلیس شهرمان و تدبیر فرمانده و فرماندهان پلیس استانمان قزوین در تمام حوزه ها و از تعامل بالای روابط عمومی فعال با اصحاب رسانه استان.
آنچه مهم است اقتدار و صلابت پلیس در مقابل برهم زنندگان نظم عمومی و مهربانی و عطوفت با مردم است که جبر توام با رافت را خاطر نشان می کند.
پلیس استان قزوین جزو موفق ترین ارگان های کشور است که با موفقیت در ایجاد نظم و امنیت عمومی توانسته کارنامه درخشانی از خود ارائه دهد و این امر جای تقدیر و دست مریزاد به تک تک این نظم آوران جامعه را دارد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها