همزمان با وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها مراسم سخنرانی و سوگواری در اشکفتک برگزرشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۴۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک،حجت الاسلام رئیسی با تسلیت وفات مادر علمدار کربلا گفت: 4 فرزند حضرت ام البنین سلام الله علیها همسر بزرگوار حضرت علی(علیه السلام) ومادرحضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) درکربلا به زیباترین حالات در راه دفاع از امامت و ولایت به شهادت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود:پدران و اجداد حضرت ام البنین سلام الله علیها از دلیران عربِ پیش از اسلام بودند، اینها همه دلیر مردانی بودند که در عین شجاعت،بزرگ و پیشوای قوم خود هم بوده اند آن چنان که حاکمان زمان در برابرشان سرتسلیم فرود می آورند.

وی ادامه داد:پس از شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیهاالسلام،حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) از برادرش عقیل که آشنا به علم نسب شناسی عرب بود،خواست تا برایش همسری از تبار دلاوران برگزیند، عقیل هم فاطمه کلابیه را برای آن حضرت برگزید که قبیله و خاندانش، بنی کِلاب، در شجاعت شهره و بودند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: حضرت ام البنین سلام الله علیها همیشه با عظمت و احترام نام فراوان فرزندان حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیهاالسلام بیان می کرد و در خدمت ایشان بود و به فرزندانش این روش را آموخته بود.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ،قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرائی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

==

ارسال نظرات