نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: اگر امروز آرامش و امنیت در کشور داریم به واسطه ایثارگری های مادران شهدا است که چنین اسطوره هایی را در دامن خودشان پرورش داده اند.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۰۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: متقین درهرحال، به شکر نعمت مشغول‌اند که همانا استفاده صحیح و شایسته از هر نعمتی است.

آرامش کشور مرهون ایثارگری مادران شهدا است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت درگذشت حضرت ام‌البنین (س) در ۱۳ جمادی‌الثانی سال ۶۴ قمری، بیان داشت: ام‌البنین (س) دارای فضایل اخلاقی و کرامات انسانی فراوانی است، ایمانی قوی و ثبات در دین داشت و درعین‌حال در مسائل مختلف صبور و شکیبا بود، از سویی ادیب، شاعر، سخن‌دان و البته سخنرانی قوی بود.

وی افزود: ام‌البنین (س)، اولین معلم بعد از امیرالمؤمنین (ع) برای حضرت عباس (ع) بود؛ به دلیل فهم دقیق و عمیق به جایگاه امامت، در هر شرایطی مدافع ولایت و امام زمانش بود و حتی وقتی خبر شهادت فرزندانش را شنید، گفت «فرزندان من و همه‌ی عالم فدای حسین (ع)؛ حال او چگونه است؟!»

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: ام‌البنین (س)، پس از شهادت فرزندانش، چهره‌ای دیگر از جایگاه مادری را نشان داد؛ یعنی به زنده نگاه‌داشتن واقعه کربلا و پاسداری از حماسه حسین (ع) و انتشار و نشر او به اطراف و انتقال این معارف به نسل‌های بعدی بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز تکریم از مادران و همسران شهدا، گفت: شهید، ایثارگری خود را از مادری که او را این‌چنین تربیت‌کرده است، دارد و این مادران مصداق واقعی تربیت اسلامی را در فرزندانشان نشان دادند که همسران شهدا نیز با پیمودن همین مسیر به تربیت فرزندان شهدا مشغول‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: دیدار با پدران و مادران شهدا در طول سال و دستگیری و دلجویی از آنان، وظیفه‌ی همه‌ی ما است و خود این عزیزان هم، این انتظار را از جامعه دارند و مطالبه‌شان از مسئولین نیز، پایمال نشدن خون عزیزانشان و تضعیف نشدن اهداف عالی اسلام و انقلاب، به علت زیاده‌خواهی‌های عده‌ای فرصت‌طلب دنیاپرست غرب‌زده هستند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تأکید کرد: مسئول کم‌کار، پرمدعا، ویژه خوار و سیاسی‌کار که باید به فکر کار برای مردم و انجام مسئولیت خود باشد ولی به فکر پر کردن جیب خود یا بازی‌های سیاسی‌اش هست، چه جوابی برای این مادران شهید دارد؟!

وی گفت: اگر امروز از آرامش و امنیت برخورداریم، به‌واسطه‌ی ایثار ناب مادران شهداست که چنین اسطوره‌هایی را در دامان خود پروریده اند و همه باید بدانیم که یاد شهدا و تکریم آن‌ها بدون تکریم خانواده ایشان، بخصوص مادران و همسرانشان محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عزت و عظمت امروز ایران درگرو ریخته شدن خون هزاران شهید است، اظهار داشت: خانواده شهدا هم امروز دز حال مبارزه و جهاد هستند و نکند از روی بی‌توجهی و گذر زمان، کار به‌جایی برسد که بعضی‌ها، خانواده شهدا را فراموش کنند یا حتی عده‌ای، هرچند قلیل، حرف‌هایی بزنند که موجب رنجش آنان گردند.

وی ادامه داد: نکند یک مسئول ما از روی غفلت حرف‌هایی بزند که عزت ما خدشه‌دار شود یا با فاصله گرفتن از ولایت و گفتن کلماتی که بوی سستی و عقب رفت و ارتجاع می‌دهد، به آرمان شهدا خیانت کند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: ارمغان شهیدان برای ما، عزت و احترام و اقتدار است؛ این سرمایه باید حفظ شود و اجازه نداد با کوتاهی و منفعل عمل نکردن ما، دشمن جری‌تر شده و به ضربه زدن امیدوار شود.

وی بیان داشت: دشمن از هیچ فرصتی فروگذار نمی‌کند، ولو به تعهدات و قوانین بین‌المللی میزبانی هم عمل نکند و مثلاً با بهانه‌های بی‌خود، به هواپیمای وزیر امور خارجه کشور ما که با دعوت رسمی، در یک جلسه بین‌المللی شرکت کرده است، سوخت ندهند.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: این‌ها همان خسارت محضی است که رهبر انقلاب راجع به آن هشدار داده بودند و آقایان همان را، آفتاب درخشان و مسائل این‌چنین می‌پنداشتند و فکر می‌کردند به‌وسیله‌ی آن، آمریکا را در جهان منزوی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چطور آمریکا را منزوی کرده‌اید که کارش به‌جایی رسیده که کشور دیگری از ترس او به هواپیمای ما سوخت نمی‌دهد؟ و کشور دیگری هدیه به ورزشکاران ما را تحریم می‌کند و امثال‌ذلک؟ این چه انزوایی است؟!

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: در همین فضا که هنوز با مصیبت همین برجام دست‌به‌گریبانیم، عده‌ای تلاش دارند ذهن مردم را آماده‌ی برجام های دیگر کنند؛ لذا به شما عرض می‌کنیم در پاسخ به شرارت‌های دشمن، از مردم عقب نمانید و بدانید آنچه آمریکا و اسراییل را منزوی یا خوار می‌کند، حضور میلیونی مردم در صحنه‌های ضروری، وحدت عمل و پیروی از رهبری است.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی استکبار می‌بیند توان مهار ما را ندارد، سعی می‌کند ما را مشغول مسائل داخلی کند؛ لذا گاهی اغتشاشات و مسائل فرقه‌ای به راه می‌اندازد و گاهی از طریق بعضی‌ها که ژست اپوزیسیون می‌گیرند و با حرف‌های بی‌اساس و ناصحیح، ارکان نظام را زیر سؤال می‌برند و یا توسط بیان مطالبی چون «علم دینی و علم غیردینی» که نشان از بی‌توجهی به واقعیات جامعه و نیازهای مردم دارد، تلاش می‌کند اجتماع ما را تضعیف کند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: مکرر عرض کردیم، عزیزانی که مسائل اجرایی کشور را به دست دارند و وقت آن‌ها برای باز کردن گره‌ها هم بسیار اندک است، دست از نظریه‌پردازی بردارند، با جدیت مشغول اجرا باشند و هیچ لحظه‌ای را برای کارهای روی زمین‌مانده و معطل شده تلف نکنند.

وی تأکید کرد: نیاز امروز ما در همه‌ی زمینه‌ها، روحیه‌ی جهادی شهداست که برای توسعه‌ی فرهنگ اسلام شب و روز نمی‌شناختند و برای استقرار عدالت در جامعه از چیزی هراس نداشتند؛ خواسته اول و آخرشان این بود و هیچ‌وقت توجهی به منافع شخصی خود نداشتند.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان ساخت: امروز، بیشترین تلاش دشمن، ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است و همه، بخصوص مسئولان، باید بدانند که ناامید کردن و فاصله انداختن بین مردم و مسئولین از اهداف جدی دشمن است و هر کس، اگر از طریق عملکرد بد خود، خواسته یا ناخواسته به این نیت شوم کمک کند، قطعاً به اسلام و انقلاب و شهدا خیانت کرده است.

وی با اشاره به دیدار وزیر اوقاف سوریه و جمعی از علمای این کشور، اظهار داشت: این دیدار حاوی نکات مهمی بود که اصلی‌ترین بخش آن، نوید اقامه نماز جماعت در قدس، در آینده‌ی نزدیک است و اینکه اگر مسلمین وحدت داشته باشند، تمام شیطنت‌های دشمنان، باطل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه رد استان البرز با تأکید بر توجه بیشتر به محرومان و مستمندان در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: رسیدگی به محرومین، آرمان انقلاب اسلامی است و تأسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۵۷، یعنی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، نشان‌دهنده‌ی توجه جدی امام (ره) به این مسئله است.

وی تصریح کرد: خدمت به محرومان، فقط وظیفه دستگاه‌ها نیست و همه‌ی ما وظیفه‌داریم در این مسیر گام برداریم، درعین‌حال طبق آیات و روایات، دستگیری از نیازمندان و اکرام محرومین موجب تقویت معنوی و رشد روحی خود ما خواهد شد و نوعی شکرگزاری عملی از نعمت‌ها است که رزق و روزی را هم زیاد می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در هفته آتی، یادآور شد: درختکاری، بخصوص کاشت درختان میوه‌دار، نوعی انفاق است که در دین هم به آن توصیه‌شده است و نعمتی است که باید آن را حفظ و نگهداری کنیم.

وی گفت: قبلاً طرح‌هایی چون غرس یک نهال شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد، برای تقویت فرهنگ درختکاری ارائه کردیم که در صورت پیگیری و عملیاتی شدن چنین طرح‌هایی، کرج دوباره به یک باغ شهر -که در گذشته هم این‌چنین بوده و هنوز هم ظرفیت آن را دارد- تبدیل خواهد شد.

امام‌جمعه کرج، در پایان خطبه‌های نماز، با تأکید بر سبقت گرفتن در خدمت به مردم، گفت: متأسفانه بعضی از مسئولین دچار روحیه‌ی اشرافی گری شده‌اند و حتی اجازه‌ی ارتباط رودررو با نیروهای خودشان را هم نمی‌دهند که اشتباه است؛ تمام مدیران و مسئولین، باید فضای ارتباط عمومی با مردم را فراهم کنند و در رفع مشکلات عامه بکوشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها