یک مسلمان سنگالی گفت: دشمنان اسلام نمی‌خواهند تفکر انقلاب اسلامی در آفریقا ادامه یابد؛ اما بسیاری از مردم کشور‌های آفریقایی امروز به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۰۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد آمادوکان از کشور سنگال که ۱۵ سال ساکن ایران است، شب گذشته در نشست انقلاب در مختصات جهان در شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در حرم شهدای گمنام شاهرود و به همت مجمع فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نعمت ولایت و امامت که مردم ایران اسلامی دارند، اظهار کرد: سنگال در قلب آفریقاست و بیشتر مردم سنگال مسلمان هستند؛ حدود ۹۰ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و اسلام خیلی زود وارد آفریقا شده است.
وی افزود: زبان ما ابتدا عربی بود؛ اما وقتی استعمار وارد شد و گرفتند و مسلمانان سعی کردند فرهنگ اسلامی را حفظ کنند، اما آن‌ها عوض کردند و زبان ما را عوض کردند و فرانسوی کردند، البته مقاومت داشتیم، چون فهمیدیم هدف آن‌ها گرفتن منابع آفریقا و گمراهی مردم و ترویج فرهنگ خودشان و علما مقاومت کردند، اما به نتیجه نرسید و برخی علما کشته شدند مثل سلیمان خان تا سال ۱۹۶۰ با توجه به شرایط فرانسوی‌ها قرارداد بنویسند به‌عنوان استقلال بعدازاینکه زبان و فرهنگ خود را ترویج کردند.
این مسلمان سنگالی خاطرنشان کرد: منابع و منافع آمریکا را به اروپا منتقل می‌کند، هرچند در ظاهر قرارداد استقلال بسته‌اند، اما استخراج منابع دست مهندسان خارجی است و به همین علت ما نمی‌توانیم رشد کنیم و فقیر ماندیم و مردم پیشرفت نکردند و زبان ما تدریس نمی‌شود.
آمادوکان تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در کشور‌های آفریقا به‌خصوص در غرب آفریقا و سخنان امام راحل و در دانشگاه نهادی به‌عنوان استقلال‌طلبان و روشن‌فکران شکل گرفت و مردم با تأثیر از انقلاب اسلامی کشور خود را به دست بگیرند و مذهب تشییع و ایلام بعد از انقلاب گسترش پیدا کرده است.
وی گفت: غربی‌ها و به‌خصوص فرانسوی‌ها فهمیدند مردم آفریقا استقلال، مقاومت و خودباوری را از انقلاب اسلامی یاد گرفتند منافع و اهدافشان از بین می‌رود چراکه اسلام حقیقی و حسینی را قبول نمی‌کنند که تحت ظلم و استبداد زندگی کنند و غربی‌ها نمی‌خواهد آفریقایی‌ها بیدار شوند.
این مسلمان سنگالی ادامه داد: منابع و انرژی به دست آفریقایی‌ها نیست و اروپایی‌ها حکومت می‌کند و برای همین ما عقب‌مانده نگه‌داشته شده‌ایم و در مدارس زبان فرانسه وجود دارد و این یعنی یک کشور مستقل و استقلال‌طلب نمی‌تواند این را قبول کند.
آمادوکان با بیان اینکه طلای آفریقا را کشور‌های غربی غارت می‌کنند، گفت: تکنولوژی را غربیان به ما یاد نمی‌دهند و ما را وابسته نگه می‌دارند و مانند جمهوری اسلامی ایران نیست که همه‌چیز دست شما است.
وی تأکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند تفکر انقلاب اسلامی در آفریقا ادامه یابد، اما به توفیق خداوند بعد از انقلاب اسلامی الآن بسیاری از کشور‌های آفریقا مذهب شیعه منتشر شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها