امام جمعه بخش مرکزی یزد:

دولت در زمینه تحقق اقتصادمقاومتی یک طرفه عمل کرده است/ساخت حوزه علمیه کاظمیه تنها با کمک خیرین/شورای شهر یزد دست در جیب مردم نکند

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شعار سال جاری اذعان داشت: متاسفانه دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تنها مالیات های بدون نظارت و عدالت را محقق ساخته که یک طرف رفتن و فشار وارد کردن بر مردم مخالف نظر رهبری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۷۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) بر ضرورت تکریم مادران و همسران شهدا تاکید کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: امام راحل صاحبان واقعی انقلاب را محرومان و مستمندان می‌دانستند و نگاه ویژه‌ای به انان داشتند از همین رو یکی از اولین کار‌های ایشان فرمان تاسیس کمیته امداد بود.

آیت الله مدرسی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: باید افرادی که از تمکن مالی برخوردارند در این زمینه پیش قدم شده و به مانند فرزندان خود یتیمان ومحرومان را نیز در آستانه سال نو فراموش نکنند البته مراکز خیریه، مساجد، شوراها، دهیاری‌ها و پایگاه‌های مقاومت نیز باید در این زمینه کوشا باشند.

ساخت حوزه علمیه کاظمیه تنها با کمک خیرین

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به این مطلب که همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت علوم دینی قدم برداریم اظهار داشت: سالیان زیادی است که برای تامین فضای تحصیل علوم دینی با مضیقه روبرو هستیم که الحمدالله با کمک‌های خیرین تاکنون توانستیم ساخت مدرسه کاظمیه را تا حدودی پیش ببریم، اما برای تکمیل آن و رسیدن به نتیجه نهایی همچنان نیازمند پشتیبانی مردم و خیرین هستیم.

وی وظایف حوزه‌های علمیه را اسلامی سازی نظام و جامعه دانست و گفت: مادر طول ۴۰ سال گذشته با فقر مطلق فضای حوزه‌های علوم دینی مواجه بودیم، اما برخی آقایان اصلاحات چی و رسانه‌های انان در این زمینه دچار کوتاه اندیشی هستند و بنده برای اینکه شبهه‌ای وجود نداشته باشد می‌گویم مدرسه علمیه کاظمیه تاکنون یک ریال از دستگاه‌های دولتی پولی نگرفته و همه هزینه‌های قانونی خود را نیز پرداخت کرده است و این مدرسه تنها با کمک خیرین ساخته شده است.

دولت در زمینه تحقق اقتصادمقاومتی یک طرفه عمل کرده است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شعار سال جاری در خصوص تحقق آن در جامعه اذعان داشت: متاسفانه دولت از اقتصاد مقاومتی تنها مالیات‌های بدون نظارت و عدالت را محقق ساخته و این درحالی است که یک طرف رفتن و فشار وارد کردن بر مردم مخالف نظر رهبری و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: با وجود اینکه ۷۰ درصد اقتصاد کشور مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار دولت است، اما رهبری از عملکرد مسئولان در این زمینه راضی نیستند و مردم نیز نمادی از تحقق اقتصادمقاومتی در جامعه مشاهده نمی‌کنند بنابراین دولت باید به جای اینکه تنها به مردم فشار وارد بیاورد با اقداماتی نظیر اصلاح الگوی مصرف این سبک از اقتصاد را عملیاتی سازد.

شورای شهر یزد دست در جیب مردم نکند

ایت الله مدرسی درادامه به موضوع بررسی ماده تبصره ۳ آب و فاضلاب در شورای شهر پرداخت و گفت: همانگونه که شورا‌های شهر‌های دیگر زیر بار این موضوع نرفتند شورای شهر یزد نیز باید به جای دست کردن در جیب مردم در جیب دولت دست کند و هزینه تامین زیر ساخت‌های آب و فاضلاب را از دولت بخواهد چرا که از منظر قانون تامین این هزینه‌ها بر عهده دولت است.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و باید در راستای تامین منافع مردم عمل کنند گفت: برخی آقایان می‌گویند این ماده تبصره مشارکت مردم است آیا در مشارکت رضایت مردم شرط نیست؟ درست است که در شرایط ویژه اقتصادی به مردم این همه فشار وارد شود؟

وی در ادامه از حقوق دانان و وکلا درخواست کرد در صورت برخورد با مصوبات خلاف قانون به نمایندگی از مردم در دیوان عدالت اداری شکایت کرده و اجازه ندهند حق مردم پایمال شود

آیت الله مدرسی در پایان به اعضای شورای شهر توصیه کرد از نشست و برخاست با افرادی که رعایت خدود شرعی ازجمله حجاب نمی‌کنند پرهیز کرده و فراموش نکنند که انان نماینده مردم دارالعباده هستند.

اشاره به ۱۹ اسفند روز درختکاری و آغازهفته منابع طبیعی و آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه از دیگران مباحث سخنان امام جمعه بخش مرکزی یزد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار