میهن پرست گفت: عدم بهره‌برداری به‌موقع از شرکت پتروشیمی که باعث هدر رفت سرمایه و متضرر شدن اقتصاد استان و فرصت سوزی اشتغال برای استان شده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۷۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

 حجت‌الاسلام "به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب‌الدین میهن‌پرست" امام‌جمعه شهر چواردر خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان چوار، با اشاره به بیانات حضرت امام علی (ع) در کتب شریف نهج‌البلاغه و در موضوع حج، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند که خداوند حج خانه خود را بر شما واجب کرد، همان خانه‌ای که آخر قبله‌گاه انسان‌ها قرار داده که چونان تشنگان به‌سوی آن روی می‌آورند و همانند کبوتران به آن پناه می‌برند.

 
وی افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند که خدای سبحان کعبه را مظهر تواضع بندگان در برابر عظمت خویش و نشانه اعتراف آنان به بزرگی و قدرت خود قرار داده و در میان انسان‌ها شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و سخن او را تصدیق نمایند و پای بر جایگاه پیامبران الهی نهند، همانند فرشتگانی که برگرد عرش الهی طواف می‌کنند و سودهای فراوان در این عبادتگاه و محل تجارت زائران به دست آورند و به‌سوی وعده‌گاه آمرزش الهی بشتابند.
 
خطیب جمعه شهر چوار تصریح کرد: امام علی (ع) در ادامه می‌فرمایند که خدای سبحان کعبه را برای اسلام نشانه گویا و برای پناهندگان خانه امن‌وامان قرارداد، ادای حق آن را واجب کرد و حج بیت‌الله را واجب شمرد و برهمِ شما انسان‌ها مقرر داشت که به زیارت آن بروید و فرمود آن‌کس که توان رفتن به خانه خدا را دارد حج براو واجب است و نه آن‌کس که انکار کند که خداوند از همه جهانیان بی‌نیاز است.
 
میهن‌پرست عنوان کرد: بر این اساس، خانه خدا اولین خانه مبارک روی زمین است، قبل از معابدی ساخته‌شده است، ولی خانه خدا، اولین معبد جهانی است که برای همه مردم توسط ابراهیم بنانهاده شد، خانه خویش را جای سنگلاخ و بی‌آب‌وعلف ساخته که به ما بفهماند هر کس از هر جای دنیا به اینجا می‌آید فقط هدفی جز طعم تکلیف نداشته است.
 
وی تاکید کرد: در خانه خدا، احساس وحدت و همدلی اتفاق می‌افتد، در این مکان و اعمالی که آنجا صورت می‌گیرد، روح انسان را صاف و صیقل می‌دهد در آنجا همه می‌توانند از دردهای همدیگر اطلاع پیدا کنند و از احتیاجات همدیگر باخبر شوند.
 
میهن پرست خاطرنشان کرد: فاطمه کلابیه، بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک با حضرت علی (ع)، به ایشان پیشنهاد داد که با جای فاطمه که اسم قبلی و اصلی وی بوده، او را ام‌البنین صدا بزنند تا فرزند حضرت زهرا (س) با ذکر نام اصلی او توسط پدرشان به یاد مادر خویش فاطمه زهرا (س) نیفتند و درنتیجه خاطرات گذشته در ذهن آن‌ها تداعی نگردد و رنج بی‌مادری آن‌ها را آزار ندهد.
 
امام جمعه شهر چوار گفت: ثمره زندگی مشترک امام البنین (س) با حضرت علی (ع)، چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام‌البنین یعنی مادر پسران می‌خوانند، نام فرزندان ایشان به ترتیب قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بوده که همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عبیدالله فرزند حضرت ابوالفضل(ع) ادامه یافت.
 
میهن پرست گفت: ام‌البنین (س) بشیر فرستاده امام سجاد (ع) که به مدینه آمده بود را دید تا مردم را از ماجرای کربلا و بازگشت کاروان امام حسین (ع) باخبر سازد، او فرمود بشیر از امام حسین (ع) چه خبرداری؟ بشیر گفت خدا به تو صبر دهد که عباس تو کشته گردید، ام‌البنین فرمود از حسین (ع) مرا خبرده، بشیر خبر شهادت بقیه فرزندان او را هم اعلام کرد، ولی ام‌البنین پیوسته از امام حسین (ع) خبر می‌گرفت و می‌گفت فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است فدای حسینم باد.
 
میهن پرست در ادامه با اشاره به اهمیت درختکاری در آیینه روایات، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود که هر که درختی بکارد تا به ثمر برسد خدا در عوض آن درختی در بهشت به او اختصاص می‌دهد آن حضرت باز می‌فرمایند که هر مسلمانی که بذری بیافشاند و یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال، پرنده و یا انسانی بخورد برای او صدقه محسوب می‌شود.
 
حجت‌الاسلام میهن‌پرست عنوان کرد: در روایتی از امام علی (ع) آمده است کسی که آب‌ وخاک در اختیار دارد و درعین‌حال فقیر است، خداوند او را از رحمت خود دور سازد و امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند که کشاورزی و درختکاری کنید، به خدا قسم آدمیزاد هیچ عملی حلال‌ تر و پاکیزه‌ تر از آن انجام نمی‌ دهد.
 
خطیب جمعه شهر چوار در ادامه بابیان اینکه پتروشیمی چوار در طی یک سال گذشته با مسائل و مشکلاتی مواجه شده است و مردم چوار انتظاراتی دارند گفت: در بحث اشتغال و استفاده از پیمانکاران منطقه جامع عمل پوشانده نشده و افرادی متعددی مراجعه داشتند پیرامون عدم بهره‌برداری به‌موقع از شرکت پتروشیمی که باعث هدر رفت سرمایه و متضرر شدن اقتصاد استان و فرصت سوزی اشتغال برای استان شده است.
 
وی، افزود: چرا با استناد بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نفت مبنی بر مقیم بودن مدیران، در شرکت پتروشیمی باوجود 26 پست ارشد، مدیریت 24 نفر آنان غیربومی و مدیران پروازی هستند، چرا با توجه با استناد بخشنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نفت در مورد تعین سقف حقوق و مزایای مدیران در راستای اصل 44 قانون اساسی که نباید بیشتر از 24 میلیون باشد، ولی خبرهایی حاکی است از حقوق 131 میلیونی دارد.
 
امام‌جمعه شهر چوار در پایان خاطرنشان کرد: چرا بازنشستگان را به‌کارگیری می‌کنید و در حالی که جوانان این دیار بیکار هستند، چرا در بحث پیمانکاران پیمان‌های کلان را به افراد خاص غیربومی می‌دهید، انتظار است مسئولین پتروشیمی پاسخ مناسبی برای این موارد داشته باشند.
 

 

ارسال نظرات