خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم از شرکت 9 هزار دانش آموز مدارس دخترانه و پسرانه استان در دوره های عملی درس آمادگی دفاعی و آشنایی با فنون تیراندازی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۲۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
«محمد ذاکر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی به عنوان نماینده سپاه ‌امام‌ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع) و مجری دوره، با برنامه‌ریزی و رصد مستمر گام‌های اجرایی و استفاده از مربیان مجرب و توانمند آموزش نظامی استان، سعی و تلاش بی وقفه‌ای را به منظور مدیریت اجرا و ارتقاء کیفیت و اثربخشی آموزش‌ها داشته است.
وی افزود: همچون سال های قبل، آموزش های درس آمادگی دفاعی، برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، در سه مرحله بصورت عملی اجرا شد که با برگزاری مراحل اول و دوم آن در نیم سال اول سال تحصیلی، کلیه دانش‌آموزان(پسر و دختر) مراحل امداد و کمک‌های اولیه، عملیات نجات و اطفاء حریق را بصورت عملی در سطح مدارس تمرین نمودند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم در تبیین مرحله سوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی عنوان داشت: در بهمن ماه بیش از 5000 دانش آموز دختر متوسطه دوم بصورت روزانه در سطح مدارس منتخب تجمیع شده و توسط مربیان آموزش نظامی سپاه استان آموزش‌های اسلحه شناسی و اصول تیراندازی را فراگرفتند.
وی افزود: مرحله سوم آموزش عملی برای دانش آموزان پسر نیز که اواخر بهمن ماه آغاز شده بود، با اجرای آتش 4000 نفر در پادگان شهدای 19دی، روز چهارشنبه نهم اسفندماه پایان یافت.
خاطرنشان می شود: اردوی عملی درس آمادگی دفاعی، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مصوب هیأت دولت، برای دانش آموزان پایه دهم نظری و پایه سوم هنرستان، همه ساله و در سه مرحله برگزار می شود.
ارسال نظرات