خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اعلام شده خوزستان در سال آینده اجازه برنج کاری را ندارد گفت: چندین هزار نفر از این راه درآمد کسب می‌‎کنند بگویند پس چه جایگزینی برای این ممنوعیت قرار داد‌ه‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۲۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

آیت‌الله سیدابولحسن حسن‌زاده امروز در خطبه‎های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و لزوم اهمیت دادن نسبت به موضوع تجلیل از خانواده شهدا اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان تجلیل از عزت و سربلندی است که وظیفه همه ما است.

وی با اشاره به اینکه هیچ تجلیلی بالاتر از زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا نیست، همچنین به سالروز تشکیل کمیته امام و آغاز هفته نیکوکاری در 14 اسفند اشاره کرد و افزود: آنچه که امام(ره) از ابتدا بر آن تاکید داشتند ضرورت رسیگی به محرومان و فقرا بوده است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: از نکاتی که ما متاسفانه بر آن ضعف داریم این است که ما نتوانستیم این فاصله طبقاتی را آنگونه که شایسته و در شان نظام جمهوری اسلامی است،کم کنیم.

رنج خوزستان از فقر جای تاسف دارد

وی گفت: کمیته امداد در بحث توانمندی خانواده‌های نیازمند تلاش دارد که تشکر می‌کنیم، اما جای تاسف دارد خوزستان به عنوان استانی غنی، ثروتمند و برخوردار از مواهب الهی از فقر رنج می‌برد.

حسن‌زاده عنوان کرد: این فقر موجود نه در شان مردم ما و نه در شان نظام جمهوری اسلامی است از این رو باید یک فکر اساسی شود که نظام جمهوری اسلامی هم مجلس شورای اسلامی و هم قوه مجری آن در کم کردن فاصله تبلیغاتی چه می‌خواهد انجام دهد و چه برنامه‌هایی دارد.

وی ادامه داد: شعار دادن بسیار آسان است اما مقید به برنامه بودن آسان نیست. به جای تکیه باید بر شعار و برنامه و اجرای آن تکیه کرد. مردم در دوران انتخابات به شعارها تکیه و توجه نکنند بلکه به برنامه‌ها توجه کنند.

امام جمعه موقت اهواز به مسئله منابع آبی در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: همین منابع آبی خودمان را هم اگر برایمان بگذارند به هیچ وجه دیگر کافی نیست. روش‌های نوین آبیاری را در زمینه کشاورزی باید اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه اعلام شده خوزستان در سال آینده اجازه برنج کاری را ندارد انتقاد کرد: چندین هزار نفر از این راه درآمد کسب می‌‎کنند بگویند پس چه جایگزینی برای این ممنوعیت قرار داد‌ه‌اند.

کارگران اولویت گروه ملی قرار گیرند

حسن‌زاده با اشاره به اینکه آن آقای مسئولی که می‌گوید ما در خوزستان مشکلی در زمینه منابع آبی نداریم آیا اطلاع ندارد که این موضوع را به مرکز اعلام خواهند کرد، خاطر نشان کرد: تعطیلی برنج کاری بدون جایگزین پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه جامعه ما برای خدمتگذاری به تلاش شبانه روزی احتیاج دارد و مسئولان این اهتمام را داشته باشند همچنین به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فروردین امسال سفر مسافران نوروزی به استان کم شده بوده از این رو خبرهای منفی از استان جبران شود و همه مسئولان برای برگزاری سفرهای خوب برای مسافران نوروزی تلاش شود.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: مسئول جدید شرکت گروه ملی کارگران را اولویت قرار دهد و مطالبات آن‌ها را پرداخت کند. مسئولان نیز از کارگران و تولیدکنندگان حمایت کنید. مفاسدی که در بخش دولتی هست در بخش خصوصی کمتر اتفاق می‌افتد. بانک‌ها نیز کارهای حمایتی بیشتری انجام دهند.

خطاب به کارگران بیان کرد: مصلی ملجا و پناهگاه شما است اما اجازه سوءاستفاده به بدخواهان را ندهید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها