امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه مسئولین در آستانه سال جدید باید توجه ویژه‌ای به حل معضلات معیشتی و رفاه مردم داشته باشند، گفت: باید حمایت بیشتری از قشر مستضعف و کمتر برخوردار جامعه بشود.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۸۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) به بیان فضائل و بخش‌هایی از زندگانی این بانوی بزرگوار پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به روز تکریم همسران و مادران شهدا بر لزوم توجه و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تأکید کرد و افزود: باید بیش‌ازپیش به فرزندان خانواده‌های شهدا توجه داشته و در راستای تربیت انقلابی، و حل مشکلات آنان اقدام کرد.

آیت الله ناصری در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امام به‌فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل همواره به قشر مستضعف و محروم جامعه بیشترین توجه را داشتند و برای رسیدگی بیشتر به آن‌ها فرمان تشکیل نهادهایی همچون کمیته امداد، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی را صادر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در آستانه سال جدید کسبه و بازاریان باید رعایت انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و دراین‌بین به قشر مستضعف و کمتر برخوردار جامعه توجه بیشتری داشته باشند،مسئولین نیز باید جدی‌تر به دنبال حل معضلات معیشتی مردم باشند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه همه مسئولین باید در آستانه سال جدید و ایام پایانی سال برای آرامش و رفاه مردم تلاش کنند، اذعان کرد: مسئولین استانی باید نسبت به این مهم توجه داشتند باشند که شادی و نشاط در ایام عید نوروز بهانه قابل قبولی برای برگزاری مراسم‌های پرهزینه و حرام نیست.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: وجهه معنوی و دینی دارالعباده یزد با مراسم‌ها و جشن‌های حرام و پرهزینه که مخصوص عده‌ای خاص است، مخدوش می‌شود و البته مسئولین باید برای افزایش نشاط عموم جامعه و اقشار مختلف مردم با رعایت موازین اسلامی و اخلاقی تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به اقتصاد مقاومتی و اصول آن نباید در حد شعار باقی بماند و مسئولین باید با جدیت بیشتری به دنبال اجرای اصول اقتصاد مقاومتی باشند، بیان داشت: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی مثل بسیج و ایده‌های نخبگان جامعه باید موردتوجه بیشتر مسئولین قرار بگیرد.

محکومیت اقدامات آل سعود در یمن و انتقاد از بی‌تفاوتی جوامع بین‌المللی، تأکید بر ضرورت موضع‌گیری قاطع دیپلمات‌های کشور علیه اقدامات ظالمانه استکبار جهانی و ضرورت اقدام جدی مسئولین وزارت خارجه در رساندن پیام مظلومیت و حقانیت انقلاب اسلامی به دنیا از دیگر نکات بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد بود.
ارسال نظرات