خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مهندسین فارس تأکید کرد: در سال ۹۶ کارگروه‌های جهادی این سازمان توانستند از کارخانه‌های راکد و نیمه راکد حمایت کرده و آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانند.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۴۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، قاسم علیپور، رئیس سازمان بسیج مهندسین فارس در حاشیه همایش بسیج مهندسین و در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: از بدو اقشاری شدن سازمان بسیج مستضعفین، بسیج مهندسین فارس با زیر گروه های صنعت، کشاورزی و عمران و معماری با هدف ایفای نقش تخصصی تشکیل و پس از فراخوان و جذب، مهندسین را در کارگروه های تخصصی مربوط به رشته تحصیلی خود سازماندهی کرده و حال شاهد خدمات زیربنایی این کارگروه ها در جامعه هستیم.

معاون اجرایی فرمانده سپاه فجر فارس افزود: تا کنون بیش از 5 هزار نفر از رشته های مختلف مهندسی به عضویت این سازمان در آمدند که توانسته ایم تمامی آنها را  در کارگروه مهندسی بسیج از جمله کارگروه های اقتصادی، عمران، کشاورزی، پتروشیمی، جهادی و  دیگر رشته های مهندسی سازماندهی نماییم.

عضو هیئت رئیسه سپاه فجر فارس در خصوص شاخص فعالیت خود در طول سال 96 گفت: کارگروه های ما، در حوزه انرژی های جدید مانندانرژی خورشیدی فعالیت های بسیار خوبی از خود نشان دادند.

صادرات نیروی انسانی متخصص، از جمله برنامه های سال آینده این سازمان است

وی در خصوص برنامه های پیش روی سازمان بسیج مهندسین فارس در سال جدید ابراز داشت: محور فعالیت های این سازمان در سال 97 هدایت مهندسین به سمت شرکت های دانش بنیان خواهد بود و لیکن هدایت نیروهای متخصص به حوزه صادرات به خصوص صادرات نیروی انسانی متخصص، مصالح و ابزار ساختمانی و صنعتی و همچنین محصولات کشاورزی نیز در دستور کار می باشد.

در تلاشیم تا با راه اندازی یک هولدینگ اقتصادی در راه رفع مشکلات صادرات کشور گام برداریم

علیپور ادامه داد: این کار می تواند برخی از ضعف های صادرات را برطرف کرده و نقطه عطفی باشد برای رفع مشکلات اقتصادی کشور که در این خصوص در تلاشیم تا با راه اندازی یک هولدینگ اقتصادی قدم اولمان را برداشته و سپس فعالیت خود را بصورت آزمایشی به میزبانی 5 استان جنوبی کشور ادامه دهیم که به فضل خدا این اتفاق می تواند یکی از مشکلات بزرگ صادرات و آن تأمین تناژ مورد نیاز کشورهای هدف را حل نماید.

رئیس سازمان بسیج مهندسین فارس با اشاره به ایجاد ارتباط بین بسیج مهندسین فارس، نظام مهندسی فارس و پردیس های دانش بنیان، تصریح کرد: برنامه داریم که در خصوص اعزام مهندسین عمران به خارج از کشور فعالیت هایی داشته باشیم ولی درباره تأسیس شرکت های دانش بنیان فقط می توانیم تلنگر بزنیم و بسیجیان را به مشاورین متخصص این موضوع ارجاع دهیم و سپس به عنوان حامی از آنها حمایت کنیم.

معاون اجرایی فرمانده سپاه فجر فارس بیان داشت:  ما در حوزه های تکنولوژی های نوین مانند نانو بتن و همچنین تجزیه سیستم های فاضلابی، طرح ها و اختراعاتی داریم که توسط مهندسین بسیجی و جوان کشور انجام گرفته است.

عضو هیئت رئیسه سپاه فجر فارس در پایان اشاره ای به صنعت کشاورزی داشتند و افزود: ما در حال کمک به تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آب هستیم و تعدادی از مهندسین بسیجی را برای اجرای طرح همگام با کشاورزی به روستاها اعزام کردیم، همچنین به دنبال تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه نوع کشت، اولویت کشت برای هر سال هستیم که این امر با همکاری جهاد کشاورزی انجام می گیرد.

به گزارش بسیج در حاشیه این مراسم کارگروه های مختلف بسیج مهندسین فارس اقدام به راه اندازی میزهای مشاوره با موضوعات مبتلا به جامعه مهندسین نمودند که مورد استقبال مهندسین بسیجی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها