مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت : بازدیدی به همراه معاون عمرانی استانداری مرکزی از مسجد شیخ ابوالحسن شهر اراکصورت پذیرفت که بر حفظ و احیا این بنای ارزشمند تاکید و مقرر شد مرمت و احیای این بنا در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۹۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت : بازدیدی به همراه معاون عمرانی استانداری مرکزی از مسجد شیخ ابوالحسن شهر اراکصورت پذیرفت که بر حفظ و احیا این بنای ارزشمند تاکید و مقرر شد مرمت و احیای این بنا در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای تهیه طرح مرمت این اثر مبلغ 500 میلیون ریال و برای اجرای این طرح 7 میلیارد ریال براورد هزینه صورت گرفته است.

حسینی ادامه داد: در دوره پهلوی اول و به دستور رضا شاه، خیابان شاپور در حد فاصل میدان شهدا و میدان شریعتی فعلی تاسیس و این خیابان که بعد ها به نام عباس آباد شناخته شد از بدنه نمای تزئین شده با آجر های مهری قاجاری برخوردار بوده است.

وی بیان داشت : مسجد آ شیخ ابوالحسن یکی از عناصر اصلی معماری این خیابان به شمار می رود که همچنان پا برجاست و با آجرکاری بسیار منحصر به فردی نماسازی شده است که الگوی مساجد شبستانی قاجار در بنای این مسجد تکرار شده و بدست شیخ ابوالحسن پیش نماز وقت مسجد در سال 1312 ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان گفت:  این بنا به شماره 23796 مورخ 25/8 /87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و طرح مرمت این بنا برای احیا مثمر آن بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظرات