فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک عنوان کرد

علم‌آموزی یعنی سواد همراه با بصیرت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: علم‌آموزی به معنای خاص خود یعنی سواد همراه با بصیرت و عامل خروج مردم از جهالت و گمراهی، از مبانی اصیل دین اسلام است.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۱۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک صبح امروز در جمع پایوران این یگان با اشاره به اهمیت نقش تربیت اسلامی در جامعه گفت: در بیان امیرالمؤمنین (ع) انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند، انسان‌هایی که می‌آموزند یا اینکه آموزش می‌دهند و یا افرادی رها و سرگردان هستند. در حقیقت اهمیت تعلیم و تربیت در حیات انسانی در این سخن مشهود است.

وی افزود: آموزگار و طالب علم هر دو در حال عبادت هستند و در مرحله‌ای از بندگی خدا هستند. اسلام نیز ابزار صلابت و اقتدار را دانایی می‌داند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: ما در جهاد هستیم و شرط جهاد، قیام و اقدام یعنی روی پا ایستادن است که چنین روحیه‌ای را در ابتدای انقلاب و در جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام (ره) و کاهش شدید بی‌سوادی جامعه به‌تبع این اقدامات جهادی شاهد بودیم.

پاسدار رضایی با تاکید بر اینکه متولیان عرصه علم باید توجه داشته باشند که تثبیت علوم آموخته‌شده و ارتقا سطح فکری، عقیدتی و فرهنگی، مهم‌ترین اقدام در سپاه پاسداران است، گفت: علم‌آموزی به معنای خاص خود یعنی سواد همراه با بصیرت و عامل خروج مردم از جهالت و گمراهی، از مبانی اصیل دین اسلام است و در زیارت اربعین جزو علل قیام حسین (ع) برشمرده شده است.

وی افزود: باید توجه داست که سواد با بصیرت قابل‌ جمع است؛ ممکن است کسی سواد داشته باشد ولی بصیرت نداشته باشد؛ جهل به مفهوم مقابل عقلانیت و بصیرت، ممکن است در طبقات مختلف جامعه، از باسواد گرفته تا بی‌سواد وجود داشته باشد و باید این جهالت‌ها را شناسایی کرده و درمان کرد تا مقدمات ظلم و طاغوت در جامعه به وجود نیاید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: بایستی فضا به شکلی فراهم شود که مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی و سختی زندگی کنند و این مسئله، خواسته‌ به‌حق رهبر انقلاب نیز هست که هنوز با آرمان و قله‌ خود فاصله دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات