نماینده سابق مجلس در گفتگو با بسیج:

خلق دانش به بهبود کارآیی در اقتصاد کمک می کند

عباس فلاحی باباجان گفت: نقش تخصص در توليد و اقتصاد عاملی مهم محسوب می شود این در حالی است که خلق و توزیع دانش به بهبود کارآیی در اقتصاد کمک میکند.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۶۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در عصر حاضر دانش و اطاعات به یکي از ارکان اصلي رشد و توسعه تبدیل شده و جوامع در عرصه های مختلف دانش و اطلاعات را به عنوان نيروی محرکه موتور رشد و توسعه مورد توجه قرار مي دهند. در سالهای اخير یکی از عرصه هایي که در آن دانش واطلاعات نقش اساسی ایفا نموده، عرصه اقتصادی است.

وی اقتصاد دانش محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد دانش محور به مثابه یک سيستم، فرایندهای مختلف توليد، ذخيره، توزیع و کاربرد دانش را مورد توجه و تاکيد قرار می دهد.

نماینده سابق مجلس افزود: مدیریت و اقتصاد، بر نقش دانش به عنوان یک منبع حياتی برای حفظ رقابت پذیری و سودآوری تاکيد بسياری داشته است. از اینرو اقتصاددانان به اهميت دانش به عنوان عامل اصلی در حفظ رشد پایدار توجه بیشتری داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دانش در سطح بنگاه ها به سرعت رشد کرده است واین در حالی است که نیاز به مدیریت دانش  در بسیاری از بنگاه های اقتصادی باید مورد توجه مدیران و کارآفرینان قرار بگیرد.توجه به نقش دانش در اقتصاد و رشد اقتصادی موضوع جدیدی نيست،  نقش تخصصدر توليد و اقتصاد عاملی مهم محسوب می شود این در حالی است که خلق و توزیع دانش به بهبود کارآیی در اقتصاد کمک می کند.

ارسال نظرات