معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مبانی دفاع مقدس از دروس اختیاری دانشگاه است، گفت:سوء تدبیر وزارت علوم درباره حذف درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس اصلاح شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۵۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار محمدتقی عصار در پانزدهمین همایش اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار وظیفه حفظ میلیون‌ها سند درباره دفاع مقدس را برعهده دارد و برخی از این اسناد نیز جمع آوری شده است.

سوءتدبیر وزارت علوم درباره حذف درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس اصلاح شد

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هدف گذاری شده است که 10 میلیون سند در 5 سال جمع آوری شود، افزود: بیش از این مقدار سند نیز توان جمع آوری درباره دفاع مقدس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اسناد وظیفه حفظ و نگهداری و جمع آوری استاد دفاع مقدس را دارد، گفت: برای نشر و توزیع نیز سازمان‌هایی در حال انجام وظیفه هستند که ماموریت اصلی بنیاد را برای عدم تحریف دفاع مقدس انجام می‌دهند.

سردار عصار با تاکید بر اینکه فراموشی از ارزش‌های دفاع مقدس یکی از آفت‌ها است، عنوان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است که برای پویایی یک ملت و جوانان مهم است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره حذف درس آشنایی دفاع مقدس در دروس دانشگاهی و حذف فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش، توضیح داد: در حوزه دانشگاه یک غفلتی شد و سو تعبیر و تدبیری در آموزش عالی انجام گرفت که اصلاح شد.

وی اضافه کرد: این مورد باید بیشتر اصلاح شود و در جلسات نیز رئیس جمهور دستور دادند که موضوع پیگیری شود و وزارت علوم نیز ابلاغیه جدید صادر کرد که درس مبانی دفاع مقدس جز دروس دانشگاهی محسوب شود و مثل دو سال گذشته باید در دروس باشد.

سردار عصار با بیان اینکه دفاع  در مدارس کمرنگ نمی شود، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که درس مبانی دفاع مقدس در آینده نزدیک جز دروس عمومی دانشگاه‌ها شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها