خبرهای داغ:
شهردار شاهرود گفت: سالم سازی و ایجاد شهر سالم با پرداختن به زیبایی شهر در کاهش بزه کمک می‌کند و ما هم در این راستا تلاش کرده ایم و می‌کنیم و انجام کار فیزیکی در شهر برای خارج کردن آن از فسردگی و رخوت برای این است.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۱۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محسن احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود در محل سالن جلسات اداره ترافیک شهرستان با بیان اینکه با توجه به توسعه روز افزون شهر‌ها و خدمات شهری اهمیت رفاه حال شهروندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: افزایش روز افزون خودرو‌ها در سطح شهر سبب رشد فزاینده ترافیک شده است که به منظور کاهش باید به گسترش حمل و نقل عمومی، اجرای قوانین و مقرارت، مشارکت جامعه و فرهنگ سازی پرداخت چرا که پردازش به این مهم، رفع مشکل ترافیک را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان بار ترافیک درون شهر را کاهش داد، اظهار کرد: با فرهنگ سازی و آموزش شهروندان می‌توان علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی شهر امکان استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش داد.
شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار در جوامع شهری گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی در عصر حاضر است و در جوامع صنعتی از طریق برنامه ریزی‌های متنوع به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازد.
احمدی آموزش شهروندی را از اولویت ها‌ی مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: در واقع چنین آموزش‌هایی در یک جامعه باعث می‌شود که سه عنصر شهروند، چون نظام حقوقی، حس عضویت ملی و حس تعلق و وابستگی اجتماعی در وضعیت ارتباطات فرهنگی هر جامعه‌ای اثر گذار باشند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح هندسی معابر شهر و طراحی و سازماندهی میادین گفت: در خرداد ۱۳۹۷ کلنگ زنی یک تقاطع غیر همسطح در شهر اجرا خواهد شد که البته ما ۵ نقطه را شناسایی کرده ایم که در حال بررسی و کارشناسی و طراحی هستیم.
احمدی به جابه جایی درختان با توجه به فرصت اسفندماه اشاره کرد و ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات هندسی ترافیکی باید نقاطی را باز و درختانی را خارج کنیم که با به کارگیری مشاورین مجرب تلاش داریم این درختان احیا دوباره شوند هر چند با توجه به وجود درختان سوزنی برگ کار احیا دشوار است.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه ماهه تصدی بر شهرداری در سطح شهر بیان کرد: بهسازی جداول به طول ۳۵۰۰ متر، جدول کشی ۱۸ هزار متر، خط کشی ۴۰ هزار متر، رنگ آمیزی جداول ۱۰ هزار مترمربع، تسطیع مسیر عابر پیاده ۹۰۰ مترمربع، دفع آب‌های سطحی در ۴۲ نقطه شهر، اصلاح روشنایی ۱۸۰ پایه نصب و ۸۰۰ پایه رفع خطر و ۱۲۰ عدد رفع خاموشی، ۳۰ هزار مترمربع آسفالت که تمام این برنامه‌ها تلاش داریم تاذ آخر سال به ۲ برابر افزایش یابد.
شهردار شاهرود با اشاره به اشتغالزایی برای ۲۸۰ نفر در طول سه ماهه عنوان کرد: با توجه به کارگیری پیمانکار‌ها در خدمت رسانی به مردم، توانسته ایم درآمد و اشتغازایی با کار‌های عمرانی شهری برای ۲۸۰ نفر انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ۱۱ مورد دوربین در سطح شهر در جهت پایش تصویری انجام داده ایم گفت: فعلا جریمه‌ای در کار نیس و هر زمان که قرار شد جریمه اعمال شود به اطلاع مردم رسانده می‌شود و این دوربین‌ها پلاک خوان است و اتفاقات را ضبط می‌کند در مدت یک ماهه ۲۴ مورد سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر در داخل شهر ثبت شده است.
احمدی با اشاره به خریداری ۱۵ هزار اصله نهال برای زیباسازی شهر در عید نوروز گفت: ۹ هزار گل لاله و ۷ هزار سنبل و گل‌های دیگر خریداری شده تا چهره زیبایی به شهر داده شود و ما تلاش داریم با آب و گل در ایام نوروز و بیش از ۲۵ المان، اوقات شادی را برای مسافرین و مردم در ایام نوروز رقم بزنیم و تلاش داریم در هر روز عید جشنواره‌ای را نیز برگزار نماییم.
شهردار شاهرود با اشاره به پشنهاد بودجه ۱۳۵ میلیاردی برای سال ۹۷ به شورای شهر افزود: سال ۹۶ یودجه ۱۲۰ میلیاردی بوده که ما پیشنهاد به افزایش آن اده ایم تا بتوانیم بهتر کار‌ها را انجام دهیم که ۴۰ درصد بودجه جاری و ۶۰ درصد عمرانی است که مهمترین پروژه ما تقاطع غیر همسطح است و طراحی و احداث ساختمان جدید شهرداری البته بصورت محدود است.
وی با بیان اینکه در پایان سال امسال نسبت به سال گذشته صددرصد تحقق درآمد داشته ایم اظهار کرد: این نشان می‌دهد که مردم عملکرد ما را پذیرفته اند و سبب شده تا سرمایه گذاری در شهر ایجاد شود و ما تلاش داریم این روند را ادامه دهیم البته با همکاری و همراهی مردم و مسئولین شهری.
احمدی با اشاره به دستفروش‌ها و سدمعبر شهری نیز گفت: تلاش داریم با توجه به قانون روزبازار‌ها را در محلات ایجاد کنیم که این کار گردشی و هر روز در یک محله باشد و در حال طی کردن مسیر‌های قانونی انجام این کار می‌باشیم تا دستفروش‌ها هم بتوانند به راحتی بدون ایجاد مزاحمت برای مردم روزی حلال بدست آورد.
وی با اشاره به ایجاد سه پل عابر پیاده در شهر در سال آینده اضافه کرد: طرح پسماند‌های ساختمانی را تدوین و عملیاتی کرده ایم تا با همکاری بخش خصوصی چهره شهر و اطراف آن زیبا شود.
احمدی با اشاره به زیباسازی شهر در کاهش بزه‌های اجتماعی تاثیر دارد تاکید کرد: سالم سازی و ایجاد شهر سالم با پرداختن به زیبایی شهر در کاهش بزه کمک می‌کند و ما هم در این راستا تلاش کرده ایم و می‌کنیم و انجام کار فیزیکی در شهر برای خارج کردن آن از فسردگی و رخوت برای این است.
وی با بیان اینکه در طرح تفضیلی شهر محدود جدیدی تعریف نشده گفت: علت این هم هم وجود ۲۸ درصد حفره خالی در داخل شهر است که باید این‌ها مورد توجه قرار گیرد و ساخته و اصلاح شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها