خبرهای داغ:
برای اولین بار در دانشگاه صنعتی شاهرود؛
جشنواره آفرینه‌های پزشکی باهدف انجام فعالیت‌های علمی عملی مفرح در کنار درس خواندن و بهبود انجام فعالیت‌های گروهی توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی پزشکی برای اولین بار در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۰۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشنواره آفرینه‌های پزشکی باهدف انجام فعالیت‌های علمی عملی مفرح در کنار درس خواندن و بهبود انجام فعالیت‌های گروهی توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی پزشکی برای اولین بار در این دانشگاه برگزار می‌گردد.
این جشنواره دارای دو مرحله غیرحضوری و حضوری است، که در مرحله اول به صورت غیر حضوری، پس از پایان مهلت ارسال آثار به همراه گزارش علمی و مستندات (DVD، تصاویر، جداول و ...) به دبیرخانه جشنواره (انجمن علمی دانشجویی مهندسی پزشکی)، موارد ارسالی مورد داوری قرار میگیرند، این مرحله شامل ۲۰۰ امتیاز می‌باشد. همچنین در مرحله دوم به صورت حضوری شش تیم برتر که حداقل ۱۰۰ امتیاز مرحله غیرحضوری را به دست آورده باشند، جهت کسب جایگاه برتری به رقابت می‌پردازند و با ارائه مختصر، به مدت ۱۵ دقیقه، از طرح‌های خود دفاع می‌کنند. این مرحله داری ۱۰۰ امتیاز است که جهت کسب جواز حضور در سه تیم برتر، کسب حداقل ۲۰۰ امتیاز در مجموع دو مرحله الزامی است.
ساخت سازه پزشکی با موضوع آزاد، برنامه‌نویسی و نوشتن اپ‌های پزشکی دو حوزه اصلی این جشنواره است.
علاقه‌مندان به هر حوزه می‌توانند با تشکیل گروه‌های حداکثر سه نفره با ثبت نام و ارسال پیش‌طرح در بازه مشخص‌شده، پس از تائید طرح به مدت ۴۲ روز شروع به فعالیت نمایند.
خلاقیت، نوآوری و ابتکار، ارزش علمی، پژوهشی و فنی و اقتصادی طرح، کاربرد و حل مسئله نیاز جامعه، گزارش علمی و مستندسازی معیار‌های داوری مسابقه در مرحله اول و پوشش تمامی جوانب طرح، خلاقیت و نوآوری و ابتکارو فرآیند‌های محیطی معیار‌های داوری مرحله دوم این مسابقه است.
همچنین توجیه صرفه اقتصادی، ارائه ریز هزینه‌های طرح، نزدیکی طرح به رفع کامل نیاز جامعه، داشتن نوآوری و خلاقیت در طرح پیشنهادی از جمله شرایط دریافت کمک هزینه توسط سه تیم راه یافته به مرحله نهایی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها