مدیر آموزش و آمادگی دفاعی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: در استان‌های مختلف کشور دبیران درس آمادگی دفاعی با همکاری سازمان بسیج دوره‌های کوتاه مدت توانمندی انتقال مبانی و مفاهیم دفاع مقدس را خواهند دید.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۷۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، احد فتوحی مدیر آموزش و آمادگی دفاعی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به تدریس درس آمادگی دفاعی در مدارس توضیح داد: این درس تنها درسی است که دارای پشتوانه قانونی از مجلس و مصوبه خاصی از هیأت وزیران است. این واحد درسی در پایه نهم و دهم برای دانش‌آموزان پسر و دختر تدریس می‌شود و به بیان موضوعات متنوعی همچون اقتدار دفاعی، شهدا و ایثارگران و پدافند غیرعامل اشاره دارد.

فتوحی خاطر نشان کرد: روز هفتم اسفندماه همایشی با عنوان «علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش» برگزار شد که این همایش نشان داد دفاع مقدس علاوه بر برد معرفتی که دارد دارای مبانی علمی و نظری هم است که باید برای نسل‌های مختلف جامعه به طور علمی بازگو شود.

کتاب درسی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۶ هزار دبیر درس آمادگی دفاعی در کشور داریم،‌گفت: این آموزگاران در پایه نهم دو ساعت و در پایه دهم سه ساعت در هفته تدریس می‌کنند. در این میان علاوه بر بیان مطالب همان طور که گفتیم اردوهایی همچون امداد و نجات، پدافند غیرعامل و میدان تیر برای پسران برگزار می‌شود. در حوزه امداد و نجات و پدافند غیرعامل از سوی خانواده‌ها در ماه‌های اخیر که بیشتر کشور زلزله را تجربه کرد پیام‌هایی مبنی بر برگزاری بیشتر چنین کلاس‌هایی را داشتیم.

مدیر آموزش و آمادگی دفاعی در سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: سال آینده در سازمان برنامه‌ریزی و تدوین کتب درسی در کمیته تدوین درس آمادگی دفاعی حضور جدی خواهیم داشت. چرا که قرار است مبانی دفاع مقدس به صورت تکمیلی به کتاب آمادگی پایه دهم اضافه شود. این کتاب به صورت آزمایشی در ۹ استان در سال جاری تدریس می‌شد اما با توجه به بازخوردهای خوبی که گرفتیم سال آینده در تمامی استان‌ها این کتاب تدریس خواهد شد.

وی در پایان گفت: در استان‌های مختلف کشور دبیران درس آمادگی دفاعی با همکاری سازمان بسیج دوره‌های کوتاه مدت توانمندی انتقال مبانی و مفاهیم دفاع مقدس را خواهند دید.

انتهای پیام

ارسال نظرات