مدیرکل کمیته امداد استان کردستان باهدف تقدیر و تشکر از روحانیان درزمینه همکاری با برنامه‌های این نهاد گفت:کمیته امداد کردستان زکات جمع‌آوری‌شده را در جهت تأمین مسکن، جهیزیه، تحصیل، درمان و معیشت نیازمندان هزینه کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۷۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، در این دیدار بابیان اینکه علماء و روحانیان همواره در کنار این نهاد درزمینه کمک به نیازمندان همراهی و همکاری می‌کنند، گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند فریضه زکات در سطح جامعه ترویج و احیاء شود.

وی ضمن بیان اینکه خوشبختانه با مشارکت مردم نیکوکار و خیرخواه استان کردستان شاهد رشد ۵۰ درصدی درزمینه زکات جمع‌آوری‌شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم، افزود: ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری در سطح این استان جمع‌آوری‌شده است.

شیخی زاده بابیان اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند زکات جمع‌آوری‌شده را به سمت نیازمندان هدایت کند، گفت: ۶۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده صرف کمک به رفع مشکلات مختلف نیازمندان همچون تأمین مسکن، جهیزیه، تحصیل، درمان و معیشت نیازمندان شده است.

وی همچنین از هزینه کرد ۳۷ درصد از زکات درزمینه کمک به ساخت پروژه‌های عمرانی، مساجد، خانه عالم و غسالخانه در سطح روستا‌های این استان خبر داد.

در ادامه ماموستا خدایی، امام‌جمعه سنندج بابیان اینکه کمیته امداد نهادی دلسوز برای فقرا و نیازمندان است که با شناسایی نیازمندان واقعی جامعه و حفظ عزت آن‌ها و تشویق مردم برای کمک به این افراد تلاش می‌کند، گفت: کمیته امداد مکانی مناسب برای هدایت کمک‌های مردمی به سمت نیازمندان است.

ماموستا فائق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون بیش از یکصد هزار نفر افراد یتیم، زن سرپرست و افراد سالمند و بیمار از خدمات کمیته امداد استان کردستان بهره‌مند هستند.

وی ضمن بیان اینکه خداوند در قرآن زکات را مایه برادری و محبت در بین مسلمانان قراد داده است، گفت: همچنین زکات موجب رونق اقتصادی جامعه اسلامی و رفع نیاز محرومان خواهد شد.

ماموستا رستمی ضمن اشاره به اینکه کمیته امداد درزمینه تأمین سرپناه برای نیازمندان خدمات ارزشمندی انجام داده است، افزود: کمیته امداد با ارائه خدمات خود به مددجویان در کاهش فقر و همچنین آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است.

در ادامه جلسه ماموستا آدابی، امام‌جمعه مسجد قبای سنندج افزود: فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب مردم درزمینه کمک به نیازمندان توسط کمیته امداد کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و جزو یکی از سنت‌های حسنه است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات