مدیر فضای مجازی سازمان بسیج دانش‌آموزی از ایجاد مرکز مشاوره سواد رسانه‌ای برای دانش آموزان در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۶۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش سرویس دانش آموزی محمد باجلان مدیر فضای مجازی سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره فعالیت در حوزه فضای مجازی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در حوزه فضای مجازی داشته‌ایم و نیازهای دانش‌آموزان را در این حوزه ارزیابی کردیم به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان ترتیب دهیم.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی باشگاه سایبری، مدرسه‌ سایبری هم ایجاد شده است، اظهار کرد: جمعی از اساتید رسانه در زمینه ها و تخصص های مختلف شناسایی شده اند که اقدام به نگارش، ساخت و آماده سازی درس نامه های مجازی در حوزه ی آموزش رسانه ای کرده اند. این درسنامه ها کوتاه، جذاب، تصویری و بسیار کاربردی ست که در مدرسه ی مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود، از آن آن ها آزمون گرفته می شود و به آن ها مدرک داده می شود.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی باشگاه سایبری مدرسه‌ سایبری هم ایجاد شده است، اظهار کرد: در راستای مهارت‌آموزی و آموزش می توانیم دانش‌آموزان را در این مدرسه هدایت کنیم تا فقط نقش دفاعی در فضای مجازی نداشته باشند بلکه به کمک دانش‌آموزان، جریان‌سازی و تولید محتوای مناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این بستر برای دانش‌آموزان متوسطه دوم فراهم شده است،گفت: دانش‌آموزان مدرسه در تیم‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و تولید محتوا برای فضای مجازی انجام خواهد شد، البته اگر دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پایین‌تر ظرفیت‌ کار در فضای مجازی را داشته باشند از ظرفیت آن استفاده خواهیم کرد.

اعلام آمادگی بسیج دانش‌آموزی برای همکاری با آموزش و پرورش

باجلان از ایجاد مراکز مشاوره تحصیلی، اعتقادی و سواد مجازی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در حال آماده‌سازی است تا دانش‌آموزان را در مسیر صحیح هدایت کند و سعی داریم سال آینده این مرکز برای دانش‌آموزان در دسترس قرار گیرد.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: علاوه بر این مرکز آمادگی داریم تا برای شبکه سازی در فضای مجازی با رویکرد دانش‌آموزی فعالیت داشته باشیم و می توانیم با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظرات