به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی همایشی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئولین ادارات، نهاد‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۶۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی در هشتم اسفندماه مراسمی برگزار شد.

حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت:: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای ایجاد این نظام همواره با توطئه‌های مختلفی در صدد ایجاد لطمه به بدنه نظام بوده اند.

وی افزود: اگر بخواهیم سند انتظارات و کارکرد‌های آموزش و پرورش را تعریف کنیم باید گفت: انتظاری که همه از آموزش و پرورش دارند عملکرد در سه حوزه مهم است: اولین انتظار آموزش و توسعه دانش که خوشبختانه نظام تعلیم و تربیت در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است و هر روز شاهد موفقیت‌های چشمگیری هستیم.

نریمانی گفت:: دومین انتظار، توسعه مهارت‌های اجتماعی و فردی است یعنی دانش آموز باید به گونه‌ای تربیت شود که بتواند خود را با جامعه وقف دهد و ایفای نقش نموده و در جامعه مفید و موثر باشد و همکاری، تعاون و ایفای نقش و احساس مسئولیت در جامعه را درک کند.

حجت الله نریمانی ادامه داد: سومین انتظار، انتقال ارزش‌ها و هنجار‌های یک جامعه می‌باشد که ما به آن معتقد و پایند هستیم و این باید نسل به نسل منتقل شود چرا که این ارزش‌ها و هنجار‌ها هستند که فرهنگ و هویت ما را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به سه سند انتظارات گفت: حال با توجه به سند انتظارات باید عنوان کرد که آیا در این سه حوزه متذکر شده، رشد متوازن و هم قدم داشته ایم یا نه

وی بیان کرد: متاسفانه باید گفت که برخی از افراد به شیو‌های سلیقه‌ای عمل کرده اند و این شدت و ضعف در اجرای برنامه‌ها باعث شده است که تنها در آموزش و توسعه دانش بسیار مفید واقع شده و در دیگر بخش‌ها کم کاری شده است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: در حوزه آموزش خوب کارکرده ایم، اما متاسفانه شاهد کوتاهی و سهل انگاری درکارکرد‌های دوم و سوم هستیم و این امر بدین معنی است که باید از کارکرد‌های دوم و سوم بیشتر بهره ببریم.

نریمانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند حاصل تلاش و همکاری نخبگان و علمای تربیتی کشور است که به تایید مقام معظم رهبر (مدظله العالی) نیز رسیده است.

وی در ادامه گفت:: متولی و دانش آموز کسی است به نام انسان که در اختیار این مجموعه است و آینده سازان این نظام مقدس هستند و باید آینده نظام را به دست گیرند لذا در درجه اول باید تربیت آن‌ها در راستای مکتب نجات بخش اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

سرهنگ شکیبا سلیمی فرمانده سپاه مریوان نیز در جمع مربیان و معاونین پرورشی مریوان، گفت: امور تربیتی یادگار شهیدان والامقام رجایی و باهنر است و باید با ادامه دادن راه این عزیزان در جهت تحقق اهداف امور تربیتی گام برداشت.

سرهنگ سلیمی تصریح کرد: تعهد و تخصص دو مقوله بسیارمهم در امر تعلیم و تربیت هستند و تخصص بدون تعهد برای جامعه مفید نخواهد بود.

ایشان در ادامه بیان نمود: باید در بخش تربیتی تلاش کنیم چرا که تهدید‌های جامعه امروز ما در بحث فضای مجازی، ماهواره، اینترنت و ... می‌باشد و ما با از بین بردن آن‌ها آسیب نخواهیم دید.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات