رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: یکی از دو سارق جواهرات بانوان استان در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۳۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر عباس زاده افزود: این دو سارق با شگردی خاص و اغفال بانوان مسن، در شهر‌های تبریز، مراغه، جلفا، مرند، اسکو و دیگر شهرهای استان و کشور ، طلا و جواهرات آنان را سرقت می‌کردند.
وی گفت: سارقان پس از اقدام به سرقت، متواری شده بودند که با پیگیری و هوشیاری پلیس، یکی از آن‌ها در استان مرکزی دستگیر و به آذربایجان شرقی منتقل شد.
وی ادامه داد: فرد دستگیر شده به 16 فقره سرقت به عنف و زورگیری اعتراف کرده است.
 عباس زاده در باره شیوه سرقت افزود: سارقان سوار بر خودروی بدون پلاک و با ساک حاوی البسه به بهانه کمک به فقرا، از بانوان مسن در یافتن افراد فقیر، کمک می‌خواستند و در این حین با بیان اینکه در خرید طلا برای همسرشان، اطلاعات کافی نداشته و بی تجربه هستند، النگو، انگشتر و گردن بند بانوان مسن را برای دیدن اندازه و عیار آنها، می‌گرفتند و مقابل چشم آن‌ها در کیسه نایلونی گذاشته و داخل ساک قرار می‌دادند و همان ساک را با این عنوان که آن را به خانواده‌ای فقیر برسانند، به بانوان تحویل می‌دادند، غافل از اینکه در ته ساک، سوراخی وجود داشت که کیسه نایلون حاوی طلا و جواهرات از آن به خارج هدایت می‌شد.
وی اضافه کرد: بانوان مال باخته پس از متواری شدن سارقان، هنگامی که ساک را برای برداشتن طلا و جواهرات خود باز می‌کردند، تازه متوجه می‌شدند که طلا و جواهراتشان چگونه به سرقت رفته است.
عباس زاده تاکید کرد: مردم به خصوص بانوان هوشیارتر بوده و فریب افراد بیگانه و شیاد را نخورند و در مواجهه با چنین موارد مشکوکی، پلیس را در جریان قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها