خبرهای داغ:
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در سال جاری جزو شهرهای کم بارش کشور هستیم گفت: میزان بارش ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 61درصد کاهش داشته است و نسبت به دراز مدت 70درصد کاهش بارندگی داریم.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۲۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

زارعی کارشناس پیش بینی هواشناسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: با توجه به نفوذ تدریجی امواج ناپایدار طراز میانی به جو منطقه شرق کشور تا پایان هفته جاری به صورت متناوب افزایش دارد و وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: در این مدت رگبار باران همراه با رعد و برق در استان رخ می دهد که در برخی نقاط شمالی و شرقی استان جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پایان هفته جاری بارش باران  در مرکز استان قابل پیش بینی است افزود: همچنین در ارتفاعات تشکیل مه و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری جزو شهرهای کم بارش کشور هستیم ادامه داد: میزان بارش ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 61درصد کاهش داشته است و نسبت به دراز مدت 70درصد کاهش بارندگی داریم.

زارعی گفت: اگر خراسان جنوبی را نسبت به استانهای هم جوار مقایسه کنیم تا ششم اسفندماه بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل هر کدام 90 و 85درصد کاهش میزان بارندگی داشتند قرار داشتیم.

وی بیان داشت: تا ششم اسفند خراسان جنوبی با 83درصد کاهش میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است که با حساب میزان بارندگی جمعه گذشته این شاخص تغییر کرده و به 61درصد رسیده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها