وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: این کشور در سال مالی ۲۰۱۷، هزار میلیارد دلار را از دست داده است که بیش از کل تولید ناخالص داخلی کشور استرالیا است.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۰۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، به گزارش سالانه‌ای که ماه جاری وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرد، دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۷، بودجه‌ای معادل هزار میلیارد دلار را از دست داده است. این حجم پول از دست‌رفته بیش از کل تولید ناخالص داخلی کشور استرالیاست.

بنا به این گزارش در سال مالی ۲۰۱۷، هزینه خالص عملیاتی دولت آمریکا نسبت به سال قبل ۱۰۵ میلیارد دلار معادل ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۲ هزار میلیارد دلار رسیده است، این بدین معناست که در این مدت دولت آمریکا در هر دقیقه ۲.۲ میلیون دلار را از دست داده است.

این گزارش می‌افزاید: حجم دارایی‌های دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۷ به منفی ۲۰.۴ هزار میلیارد دلار رسیده است و این بدان معناست که دولت آمریکا بیش از آنکه دارایی داشته باشد، بدهی دارد.

بنا به ارزیابی‌های انجام‌شده، اجرای طرح سلامت سراسری و همچنین پرداخت مستمری در آمریکا برای دولت این کشور در بلندمدت ۵۰ تریلیون دلار هزینه داشته و دارد.

بانک مرکزی فدرال آمریکا نیز طی ماه جاری پیش‌بینی کرده بود که بدهی عمومی دولت آمریکا طی ۱۰ سال آینده به ۳۰ تریلیون دلار خواهد رسید که این مسئله به شدت نگران‌کننده است.

ارسال نظرات