خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه برای کم کردن سرعت رشد اعتیاد و ریشه‌کنی آن باید به سمت اجتماعی کردن آن قدم برداریم، گفت: این حرکت ما باید باعث ایجاد حساسیت در بین مردم شود و این کار در دولت به‌خوبی شروع و اجراشده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۸۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

باید به سمت اجتماعی کردن ریشه‌کنی اعتیاد آن قدم برداریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در جلسه ستاد مشترک طرح کرامت اظهار داشت: اعتیاد علت اصلی بسیاری از آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برای کم کردن سرعت رشد اعتیاد و ریشه‌کنی آن باید به سمت اجتماعی کردن آن قدم برداریم، گفت: این حرکت ما باید باعث ایجاد حساسیت در بین مردم شود و این کار در دولت به‌خوبی شروع و اجراشده است.

وی افزود: دولت در بحث آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بسیار خوب وارد شد و این را به‌عنوان دغدغه و اولویت اصلی خود می‌داند که نمونه آن افزایش دو برابری تعداد سمن‌های حوزه اعتیاد در کشور است که این نشان از حساس نمودن جامعه دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به موضوع طرح کرامت اظهار داشت: شهرستان ملایر به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مجری و پایلوت طرح کرامت در کشور است و برای اجرای آن تا این مرحله زحمات بسیار زیادی کشیده شده است.

وی افزود: با تمام فعالیت‌ها و زحماتی که کشیده شده است ولی خروجی طرح برای همه مردم شهرستان قابل ملموس و درک نیست و به‌خوبی تبیین نشده است.

رضایی روح حاکم بر طرح کرامت را فرهنگی دانست و گفت: باید روی انزجار و تنفر عمومی مردم بیشتر کار کنیم و این کار کردن باید استمرار داشته باشد تا در اذهان مردم باقی بماند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  حجم کاری تمام دستگاه‌ها زیاد است اما باید رئیس اداره و یا یک نیروی با انگیزه برای این طرح در نظر بگیرند تا موارد و مصوبات جلسات به‌درستی و با جدیت بیشتری پیگیری گردد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه مکان‌های آلوده‌ای در سطح شهر ملایر وجود دارد که برخی از آن‌ها با همکاری دادستان و شهرداری تغییر کاربری داده‌شده و یا تخریب شده‌اند، گفت: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی در ذهن مردم بماند باید مدت‌دار و مستمر باشد و به چند مورد خاص اکتفا نکنیم.

وی افزود: برنامه‌های طرح کرامت در سطح بخش‌ها و روستا در حال پیگیری است ولی با توجه به حجم بالای جمعیت روستایی باید این کار شتاب بیشتری بگیرد.

رضایی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر پایلوت طرح کرامت است، بیان داشت: باید ضعف‌های موجود در طرح را احصاء کنیم و به استان و مرکز منتقل کنیم تا ضمن کمک بیشتر آن‌ها این نواقص در عمل نیز رفع شوند.

وی بیان داشت: شهرستان ملایر در کشور به‌عنوان شهر واقفان و نیکوکاران شناخته‌شده است پس  باید بتوانیم از این ظرفیت و پتانسیل در طرح کرامت بهره بگیریم.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر افزود: این‌یک طرح ملی است و باید  یک خروجی مناسب، آبرومندانه و قابل‌قبول برای شهرستان داشته باشد تا بتوانند در سطح کشور به‌درستی از این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات