رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: نیازمند اصلاح نگرش در خصوص بهبود نظام مدیریت وقف علم و فناوری هستیم تا در این زمینه شاهد پیشرفت باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۸۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی محمدی، بیان کرد: بر اساس آیات و روایات و ارزش علم و علم آموزی مسلم است که سرمایه گذاری و وقف در زمینه علمی نیز ثواب مضاعف دارد.

وی گفت: نیازمند اصلاح نگرش در خصوص بهبود نظام مدیریت وقف علم و فناوری هستیم تا در این زمینه شاهد پیشرفت باشیم.

محمدی افزود: متاسفانه این نگاه غلط که عرصه وقف یک عرصه فرهنگی است وجود دارد، اما باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اصل کارکرد وقف یک کارکرد اقتصادی است، اما نگاه فرهنگی به این سنت حسنه یک مشکل عمده است و برای بهبود مدیریت باید اقتصادی به بحث مدیریتی نگاه کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: همه ما مدیون وقف هستیم و هیچ کس نیست که از وقف در طول عمر خود استفاده نکرده باشد چرا که بسیاری از مساجد، مراکز درمانی، حسینیه‌ها و ... وقفی هستند، اما یک مشکل وجود دارد که این موقوفات بین مردم ناشناخته مانده اند.

وی افزود: باید برای معرفی موقوفات اهتمام کنیم تا مردم بیشتر با این سنت حسنه آشنا شوند که این معرفی به بهبود بهره‌وری وقف کمک بسزایی خواهد کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بحث تولید علم فقط مختص فضای دانشگاهی و علوم جدید نیست، گفت: مدیران حوزه‌های علمیه باید توجه داشته باشند که در خصوص علوم دینی نیازمند تولید محتوای علمی و ایجاد فناوری هستیم.

وی افزود: با توجه به هجمه شبهات دشمن، تولید علم و محتوا در خصوص علوم قرآنی و دینی در اولویت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارائه پنل‌های علمی با موضوعات مرتبط و تجلیل از واقفان علم و فناوری پایان بخش برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها