قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان داشت: امروز در عرصه علم و فناوری به دنبال منابع پایدار هستیم که در این راستا باید به فکر ایجاد موقوفات در آمد زا باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۷۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ عبدالرضا باقری در نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری که با هدف ترویج و توسعه وقف علم و فناوری امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: وقف یک سنت حسنه ماندگاری است که همیشه در همه اعصار جاری و ساری بوده، اما در حوزه علمی به صورت فعلی مطرح نبوده است.

وی افزود: با مراجعه به تاریخ تمدن کهن خراسان و مهد علم بودن نیشابور این روشن است که نحوه کمک خیران در زمینه علمی متفاوت بوده است.

باقری اظهار کرد: امروز در عرصه علم و فناوری به دنبال منابع پایدار هستیم که در این راستا باید به فکر ایجاد موقوفات در آمد زا باشیم.

وی در ادامه گفت: از طرفی نگاه خیران باید به مقوله وقف علمی طوری باشد که علاوه به بحث‌های زیر ساختی به بالا بردن سطح ارتقاء علم و فناوری ورود کنند.

قائم مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با نگاهی به تاریخچه پیشرفت علمی نسبت به قبل انقلاب کاملا مشهود است که در حوزه علم و فناوری پیشرفت داشته ایم.
 
در ادامه این مراسم محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی و مسئول نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری بیان کرد: در طول تاریخ و همیشه این علم بوده که باعث اقتدار، عزت و پیشرفت کشور شده است.

وی تصریح کرد: برای ترویج وقف علمی باید محتوا سازی انجام و در این راستا برگزاری چنین همایش‌هایی ضرورت دارد.

کافی ادامه داد: همواره از گذشته‌های دور تولید علم به هر نحوی بوده که با تبدیل شدن به تکنولوژی در اختیار بشر قرار می‌گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: گستردگی بحث علمی باعث شده که توجه به بستر سازی و ایجاد زمینه توسعه علمی بیشتر شود.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها