حاج منصور ارضی در همایش مسئولین بسیج مداحان کشور :
مداح پیشکسوت گفت: مبنای هیأت داری و فعالیت در دستگاه اهل بیت(علیهم السلام) باید بر اساس اخلاص باشد و اینگونه است که مخاطبان، اثر مثبتی از مجالس مذهبی می گیرند.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۶۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج مداحان، حاج منصور ارضی در همایش مسئولین بسیج مداحان سراسر کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای ایجاد همدلی بیشتر و نزدیک شدن شیوه‌های برپایی مجالس مذهبی به یکدیگر، مؤثر است.
این مداح پیشکسوت به شهادت بسیجی مدافع امنیت، شهید محمد حسین حدادیان گفت: این جوان دلداده انقلاب و امام حسین (علیهم السلام) بود، مدت‌ها با اغتشاشگران منطقه پاسداران درگیر بود و در نهایت به دست آشوب گران به شهادت رسید؛ در واقع باید گفت که پایان راه نوکر و دلداده حضرت سیدالشهدا شهادت است.
وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های موجود در عرصه مداحی، اذعان کرد: بسیاری از آسیب‌ها و مسائل پیش آمده در این عرصه همچون مسئله شیعه و سنی، با وجود فتاوای مراجع تقلید، تکلیفشان مشخص است.
ارضی ضمن هشدار نسبت به بروز برخی رقابت‌های ناسالم میان مداحان گفت: تمامی نوکران دستگاه امام حسین (علیهم السلام) در مرتبه بالایی قرار دارند، پس نباید برای ارتقا جایگاه خود در جامعه به رقابت ناسالم و تخریب مداح‌های دیگر پرداخت، باید از شعر و مدح اهل بیت (علیهم السلام) فارق از اینکه سراینده شعر کیست، لذت ببریم.
وی تأکید کرد: مبنای هیأت داری و فعالیت در دستگاه اهل بیت (علیهم السلام) باید بر اساس اخلاص باشد و اینگونه است که مخاطبان، اثر مثبتی از مجالس مذهبی می‌گیرند.
این مداح با تأکید بر پرهیز از اشرافی گری و دنیا پرستی، افزود: باید مراقب باشیم که توجه و احترام مردم ما را مغرور نکند و لذت‌های دنیا زیر زبانمان مزه نکند، هرگاه توانستیم از لذت‌های دنیوی دل بکنیم، آن گاه اشعار و مدیحه سرایی ما اثری دل نشین می‌گذارد
ارسال نظرات