خبرگزاری بسیج: امام جمعه قرچک با بیان اینکه روحانیت نقش مهمی در همه جای این مرز و بوم دارند، گفت: بدون حضور روحانیت پیروزی در دفاع مقدس میسر نمی شد و در تمام طول هشت سال جنگ تحمیلی یک طرف همه موفقیت ها روحانیت بوده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۵۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  حجت الاسلام والمسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران با اشاره به نیروهای مهم و عوامل پیروزی در جبهه های دوران دفاع مقدس گفت: در آن زمان فرماندهان نظامی کار هدایت فیزیکی و روحانیت هدایت روحی و معنوی نیروها را بر عهده داشت و با عدم حضور هر یک از آنها قطعاً پیروز این میدان ما نبودیم.

وی افزود: دشمن در آن دوران با ایجاد نقشه های شوم خود درصدد ایجاد شک و شبهه در میان رزمندگان بود تا ایمان ایشان را خدشه دار کند که خوشبختانه این برنامه ریزی آنها با حضور روحانیت نقش بر آب شد.

نماینده ولی فقیه در قرچک با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شوق جهاد و ثبت نام در لیست مجاهدان راه حق در دل همه رزمندگان و مخصوصاً روحانیت موج می زد، در تمام طول هشت سال جنگ تحمیلی یک طرف همه موفقیت ها روحانیت بوده است.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس حضوری باشكوه بود نسبت به حضور روحانیت در دفاع مقدس کار قابل توجهی انجام نشده است ولی خوشبختانه اقشار مختلف جامعه در تجلیل از شهدای قشر خودشان برنامه های ویژه ای داشته اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک تأکید کرد: روحانیت نقش مهمی در همه جای این مرز و بوم دارند، بدون حضور روحانیت پیروزی در دفاع مقدس میسر نمی شد چرا که روحانیت از نظر روحی و فکری ایمان رزمندگان را تقویت می کرد و به آنان انگیزه می داد.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک شهدا را الگوهای رفتاری جوانان دانست و با ابراز اینکه برگزاری اینگونه یادواره ها کاری بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: از همین حیث ستاد بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک بر آن شد تا یادواره این عزیزان را در این مقطع مهم تاریخ برگزار نماید و گامی در راستای معرفی شهدای روحانیت به نسل حاضر بردارد.

یادآور می شود یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک روز پنجشنبه دهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله مهدی احدی استاد حوزه و دانشگاه و تلاوت قرآن توسط حجت‌الاسلام سید محمد ‌جواد موسوی درچه‌ای قاری بین المللی قران کریم در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار می شود.

گفتنی است شهیدان رجبعلی اسلامی خوزانی، سید علاء ضیاء و محمد ناصر رحیمی سه شهید طلبه و روحانی شهرستان قرچک می باشند ضمن اینکه شهید حجت الاسلام اسلامی خوزانی شهید معرفی شده به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج طلاب کشور در سال 1396 می باشد.#

خبرنگار: محمد فرخی

ارسال نظرات