خبرگزاری بسیج: مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد با بیان اینکه آمار بالای شهدا و جانبازان در قشر روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور تا چه حد مهیا بوده است، گفت: خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۵۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین عبدالله پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین یادواده شهدای طلبه و روحانی در شهرستان قرچک خبر داد و گفت: برگزاری این یادواره گامی در راستای شناخت روحانیت بیدار اسلام و فرهنگ شهادت است و فرصت مناسبی برای معرفی این شهدا به عنوان الگو و اسوه به نسل امروز است.

وی با بیان اینکه نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود، خاطر نشان کرد: با حضور روحانیت در جبهه، رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر می شدند و به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند.

این رزمنده روحانی با تأکید بر اینکه ایمان و معنویت اهم عوامل تحرک رزمندگان بود، افزود: آنچه روحیه رزمندگان را تقویت می کرد سخنان روحانیت بود، با این کار رزمندگان با انگیزه بالاتری آماده می‌شدند و به اهدافشان ایمان پیدا می‌کردند ضمن آنکه روحانیت در زمینه های دیگر مانند مسابقه، مشاعره، ورزش و بازی با دیگر رزمندگان همراهی می کردند و معنویت را توأم با نشاط در جبهه ها فراهم می کردند.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه قرچک ضمن اشاره به سخنان گهربار امام راحل در مورد مقام و منزلت شهدای روحانی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی روحانیت اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبینشان خون و شهادت نقش بست، هر قشر  یا هر شهری سهمی از زندگی و نشاطش را به کشور بخشید و روحانیت در این میان علاوه بر حضور در جنگ سخت، با رهبری عقاید جنگ نرم را هم به دفاع در جنگ نرم هم می پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج 15 خرداد با بیان اینکه تعدد شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه ها بیشتر از دیگر قشرها هست، ادامه داد: در همین دشت 15 خرداد اولین شهدا از قشر روحانیت بوده اند، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است، فزونی شهدای روحانی نشان دهنده این است که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور تا چه حد مهیا بوده است.

دبیر برگزاری اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک با اشاره به عملکرد دفتر سیره پژوهی شهدای روحانی سپاه این شهرستان، اظهار کرد: حدود یک سال هست که کار جمع آوری خاطرات و آثار شهدای روحانی این منطقه آغاز شده است و تاکنون گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است و امیدوارم به زودی بتوانیم با تدوین این آثار یک کتاب در مدح و منزلت شهدای روحانی به چاپ برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه کار سیره پژوهان حرکت فرهنگی بسیار ارزشمندی است، افزود: باید در زمینه معرفی بهترین فرزندان این مملکت به مردم تلاش ویژه ای شود چرا که ظرفیت عظیمی در گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس وجود دارد که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای روحانی شهرستان قرچک با بیان اینکه برای تضمین آینده انقلاب و حفظ ارزشها، راهی جز معرفی این اسطوره ها به نسل های آینده نداریم، ابراز کرد: لازم است تا پژوهشگران و محققان ارزش ها و مبانی فکری، اعتقادی این عزیزان را تبیین کنند و رسالت انتقال ارزش ها را به نسل فعلی به انجام برسانند.

حجت الاسلام عبدالله پور در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران ستاد برگزاری این یادواره گفت: یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک روز پنجشنبه دهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله مهدی احدی استاد حوزه و دانشگاه و تلاوت قرآن توسط حجت‌الاسلام سید محمد ‌جواد موسوی درچه‌ای قاری بین المللی قران کریم در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار می شود.

گفتنی است از هر هزار نفر طلبه، چهل نفر به شهادت رسیده اند؛ حال آنکه طبق آمار، در بقیه اقشار از هر هزار نفر، چهار نفر شهید شده اند.

یادآور می شود شهیدان رجبعلی اسلامی خوزانی، سید علاء ضیاء و محمد ناصر رحیمی سه شهید طلبه و روحانی شهرستان قرچک می باشند ضمن اینکه شهید حجت الاسلام اسلامی خوزانی شهید معرفی شده به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج طلاب کشور در سال 1396 می باشد./#

خبرنگار: محمد فرخی

ارسال نظرات