به دنبال اجرای طرح نهضت درختکاری:
خبرگزاری بسیج: معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 گفت: به دنبال اجرای طرح نهضت درختکاری، پایگاه های توزیع نهال در 6 بوستان این منطقه دایر می شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۴۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: طرح نهضت درختکاری از دو ماه گذشته در این منطقه در حال اجراست و در این مدت 2 هزار نهال در منازل شهروندان و 39 هزار اصله نیز در سطح منطقه و فضاهای سبز شهری کاشته شده است.

 شیرازی با اشاره به اینکه کاشت 100 هزار نهال در طرح نهضت درختکاری منطقه 20 پیش بینی شده است، افزود: برای سهولت دسترسی و ترغیب برای درختکاری، این طرح با استقرار پایگاه های توزیع نهال رایگان در 6 بوستان این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه ها از 9 تا 15 اسفند از ساعت 9 تا 11 صبح فعال هستند، گفت: بوستان های حسن زاده در خیابان شهید نبی پور، ایثار در خیابان منتظری، گلگون در محله 13 آبان، ماهور در فلکه اول دولت آباد، دانش در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نورعلیزاده واقع در شهرک نظامی از جمله موقعیت های توزیع نهال هستند.

شیرازی به اهمیت توسعه فضاهای سبز شهری و خانگی برای مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: فصل درختکاری فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ درختکاری است و برای توسعه فضاهای سبز شهری به ویژه در منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه آماده خدمات رسانی به شهروندان در خصوص ارائه مشاوره و آموزش های تخصصی است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 96029549 تماس بگیرند.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 یادآور شد: نهال های توزیعی برای شهروندان سه ساله و مثمر نظیر سیب، آلو، گیلاس، خرمالو و برای کاشت در بخش فضای سبز از گونه های پسته وحشی، کاج مشهد، بلوط، گز، سرو کوهی، اکالیپتوس، زبان گنجشک، بید مجنون، سنجد، زیتون، عناب است که با اقلیم منطقه کاملا سازگاری دارند.

 

 

 

ارسال نظرات