مسئول جمع‌آوری متکدان شهرداری زنجان:

با همکاری مردم می‌توان چهره شهر را از متکدیان پاک کرد

با همکاری مردم می‌توان چهره شهر را از متکدیان پاک کرد و بین نیازمندان واقعی و افراد سوءاستفاده گر فرق گذاشت.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۴۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول جمع‌آوری متکدیان شهرداری زنجان گفت: جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر آغاز شده و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مصطفی نوروزی افزود: مجموعه‌هایی در این راستا فعالند  مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که با فرستادن نمایندگانی به این مراکز، افرادی را که نیازمند هستند، معلولیتی دارند و یا سالمند و از کارافتاده محسوب می‌شوند را شناسایی و به مراکز مربوطه معرفی می‌کنند تا اقدامات لازم در خصوص آنان صورت گیرد. همچنین گدایانی که مجرم هستند را نیروی انتظامی تحویل می‌‌دهند.

این مسئول وی در رابطه با افرادی که از روی عادت این کار را انجام می‌دهند، اظهار داشت: کار ما جمع‌آوری روزانه گدایان از سطح شهر است و افرادی که از روی عادت این کار را می کنند، اغلب با دیدن ما متواری می‌شوند و اگر موفق به دستگیری این اشخاص شویم، بدون شک چون طمع‌کاری و راحت‌طلبی عادت‌شان است و تکدی‌گری را شغل خود می‌دانند، دوباره برای گدایی به سطح شهر برمی‌گردند و ما بیش از این کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

مسئول جمع‌آوری متکدیان شهرداری زنجان با اشاره به متکدیان غیربومی تصریح کرد: با گرفتن تعهدنامه از این افراد و پرداخت هزینه سفرشان، آنان را به شهرشان برمی‌گردانیم و تحویل فرمانداری محل سکونت می‌دهیم.

مصطفی نوروزی با بیان اینکه درآمد برخی از این افراد بالای 6 میلیون تومان است، افزود: متاسفانه این افراد از روحیه نوع‌دوستی مردم زنجان سوءاستفاده می‌کنند و باعث شده است که در زنجان متکدی زیاد شود و چهره شهر را نازیبا کند.

وی با اشاره به اینکه اکثرمتکدیان غیربومی از شهرهای دور به زنجان سفر کرده و در حواشی سلطانیه و ابهر چادر زده اند، گفت: با همکاری مردم می‌توان چهره شهر را از متکدیان پاک کرد  و بین نیازمندان واقعی و افراد سوءاستفاده گر فرق گذاشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار