خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: این هواپیما و بسیاری از هواپیما های دیگری که همچنان در ناوگان هوایی کشور همه روزه اجازه پرواز می گیرند از بسیاری از استاندارهای بین المللی به دور بوده و هستند.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۸۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن ابراز همدری و تسلیت درخصوص وقایع مربوط به سقوط هواپیمای یاسوج_تهران اظهار کرد: با وجود اعلام نظرات صاحب نظران درخصوص هشدار دستگاه های هشداردهنده دهنده هواپیما، پیدا شدن جعبه سیاه نشان می دهد که این هواپیما دارای نقص فنی بوده و زمان نسبتا طولانی پیش از سقوط از رادارها خارج شده است.
این کارشناس مطرح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های مسئول که موظف به پیگیری در این خصوص بوده‌اند برای کشف بقایای هواپیما و سایر رسیدگی‌ها کم کاری داشته‌اند.
وی تبیین کرد: این هواپیما و بسیاری از هواپیما های دیگری که همچنان در ناوگان هوایی کشور همه روزه اجازه پرواز می گیرند از بسیاری از استاندارهای بین المللی به دور بوده و هستند.
قبادی افزود: سیستم حمل و نقل بویژه ناوگان هوایی نیازمند بروز رسانی است و در این بین با وجود خریداری ایرباس در طول جدال‌های برجامی، که هنوز هم تعدادی از آن ها تحویل داده نشده اند و البته متوسط طول عمر و استانداردهای بین المللی و پروازی آن ها نیز مشخص نیست، امکان نقص فنی یا بالا بودن طول عمر این ایرباس ها وجود دارد.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از برخورد تند مسئولان با خبرنگاران، از این پس نیز در زمان وقوع حوادثی اینچنینی خبرنگاران نیز علاقه ای برای پیگیری مسائل نداشته و از برخوردهای تند و شدید مسئولان هراس دارند.
وی عنوان کرد: آنچه که در این بین به وضوح آشکار است مدیریت ناکارآمد و غیرحقیقی است.
قبادی تصریح کرد: نیاز است که مردم از نمایندگان خود مطالباتی درخصوص حوادث، معضلات و مشکلات اخیر داشته باشند تا جایی که نمایندگان در پی تحقیق و تفحص از وزرا و وزرات‌خانه‌ها باشند که جریانات سقوط این هواپیما و رسیدگی ها و مسائل مربوط به آن بدون پیگیری نماند و همچون حوادث سنوات گذشته و حتی برخی اتفاقات اخیر که متاسفانه با بروز معضل جدید به فراموشی سپرده نشود.
این کارشناس ابراز داشت: حوادث، مشکلات و معضلاتی همچون فاجعه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو قطار مسافربری سال گذشته و چندین فاجعه ناراحت کننده دیگر که با گذشت زمان نسبتا طولانی از وقوع آن، هنوز هم دارای نواقص و علامت سوال‌های بسیاری هستند.
وی گفت: به جرات می‌توان ابراز کرد که تاکنون قریب به اتفاق این حوادث صریح و شفاف پاسخگویی و پیگیری نشده‌اند و این نشانی جز ناکارآمدی مدیریتی نمی‌تواند داشته باشد.
قبادی در بخش پایانی یادآور شد: هر از چند گاهی شاهد حوادث هولناک و ناراحت‌کننده هستیم که مسلما نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و از آنجا که ایران دارای نظامی اسلامی است، اینگونه برخوردها سوالات بسیاری ایجاد می‌کنند و پیگیری این مسائل و درصورت لزوم استیضاح وزیران درپی آن‌ها وظیفه نمایندگان است که اگر برخوردی غیر از این باشد هزینه گزافی برای نظام خواهد داشت.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها