خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین اذعان کرد: فقر زدایی و جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی از اصلی‌ترین وظایف دولت در راستای مقابله با موانع موجود بر سر راه تحقق عدالت است
کد خبر: ۸۹۹۴۵۸۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

حجت‌الاسلام حیدری مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون عدالت اجتماعی و در راستای کمبودها و نارضایتی موجود در این خصوص اظهار کرد: برای برطرف کردن کمبودها در زمینه عدالت اجتماعی مردم و به‌ویژه مسئولین می‌توانند سهم به‌سزایی را داشته باشند.
وی تشریح کرد: تامین منابع برای تحقق عدالت اجتماعی و قرار دادن این امتیازات برای همه افراد جامعه یقینا به منابع و امکانات مختلفی نیازمند است که دولت وظیفه تامین آن را بر عهده دارد.
این مسئول در خصوص دیگر وظایف دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه ابراز داشت: وظیفه دولت تنها به تامین منابع برای همه افراد محدود نشده و در مرحله بعدی می‌بایست در زمینه موانعی که در سر راه استفاده از منابع و ظرفیت‌ها وجود دارد و استفاده از ظرفیت‌های موجود را برای ما سلب می‌کند، نقش‌آفرینی کند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین تصریح کرد: فقر زدایی و جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی از اصلی‌ترین وظایف دولت در راستای مقابله با موانع موجود بر سر راه تحقق عدالت است و دولت باید با افرادی که سبب راندخواری در کشور می‌شوند برخورد قاطع کند و مسئولین نیز مطالبات خود را در این راستا به صورت شفاف بیان کنند.
حیدری با اشاره به مطلبی از شهید صدر مطرح کرد: عدالت به معنای استقامت بر شرع و طریقت اسلام است که این معنای عدالت بیشتر در راستای عدالت امام جماعت و ولی‌فقیه خود را نشان می‌دهد و یکی از اصلی‌ترین شرایط آن‌ها محسوب می‌شود چراکه مردم باید نسبت به عدالت امام جماعت و ولی‌فقیه اطمینان داشته باشند تا از آن‌ها تبعیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی بدین معنا است که در جامعه باید بستری مناسب آماده شود تا افراد جامعه در چهارچوب دین و ارزش‌های اسلامی حرکت کرده و به انجام فعالیت بپردازند.
این مسئول در بخش پایانی این گفت و گو متذکر شد: در سایه عدالت اجتماعی تفاوت‌های جامعه دینی با جامعه لیبرال بیشتر به چشم می‌خورد و فراتر از این موضوعات در جامعه‌ای که عدالت اجتماعی اتفاق افتاده محیطی مناسب برای پایبندی مردم به دستورات الهی ایجاد شده است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها