خبرهای داغ:
در مجمع استانی پیشگیری و کاهش جرم در نیروهای مسلح مطرح شد:
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: میزان جرایم در نیروهای مسلح استان قزوین بیش از ۱۰درصد کاهش داشته که نشان دهنده کارهای فرهنگی در این خصوص می باشد.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۶۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مجمع استانی پیشگیری و کاهش جرم با عنوان ضرب و جرح در نیروهای مسلح که در سالن ۲۹ فروردین لشکر ۱۶ زرهی برگزار شد گفت: پیشگیری از جرم نیاز به کارهای نرم افزاری و سخت افزاری دارد، لذا نیروهای مسلح با توجه به کارهای فرهنگی صورت گرفته کمترین جرم را نسبت به جمعیت جامعه دارد و طبق آماری که سالانه دفتر طرح و برنامه قضایی نیروهای مسلح از سال ۹۲ تا پایان سال۹۵ارایه می دهد، میزان جرایم در نیروهای مسلح استان قزوین بیش از ۱۰درصد کاهش داشته که نشان دهنده کارهای فرهنگی در این خصوص می باشد.
حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: نیروهای مسلح یکی از پاک ترین و متدین ترین نهادها و سازمانهای موجود درکشور بوده و کنترل و پیشگیری جرم در راستای حفظ نیروهای خدوم و ایثارگر اجرا می شود، تا در همه زمینه ها با توکل به خدای متعال گام بردارند و الهی محور باشند.
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: وجه تمایز نیروهای مسلح ایران اسلامی تنها تکیه بر رزم و سلاح نیست اما با قوت ایمان و تمام مشکلات و سختی هایی که دارند کمترین جرایم را درنیروهای مسلح شاهد هستیم و در کاهش جرایم تمام نهادهای مرتبط دخیل بودند. معدل کلی جرایم استان قزوین از سال ۹۲تا ۹۵ کاهش ۱۰ درصدی هم شاهد بودیم که با وضعیت کشوری مطابقت دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: دلیل انتخاب ضرب وجرح درمجمع پیشگیری در کمیسیونها مطرح و در برخی استانها علاوه ضرب و جرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر وسایر قاچاق در 10استان ومبارزه با فساد و جرایم مالی و اقتصادی در ۱۲ استان به مجمع واگذارو۳۰ استان هم در کنترل ضرب و جرح به مجامع ارجاع شده است.
حجت الاسلام صالحی ضمن یاد آوری در خصوص پیشگیری از جرم با موضوع ضرب و جرح گفت: پیگیری ضرب و جرح در نیروهای مسلح توسط دفتر مقام معظم رهبری و رتبه دوم ضرب و جرح در جرایم نیروهای مسلح و نظر ستاد کل و بررسی ۳ ساله کنترل و کاهش جرم ضرب وجرح در فرآیند سه ساله از عوامل مهم در دستورکار قرار گرفتن این موضوع بوده است.
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: پیشگیری از جرم در ایران پراکنده بوده و نهادهای زیادی متولی هستند اما طبق قانون اساسی قوه قضاییه مسئول اصلی می باشد و پنج اشکال در طرح جامع کشوری می بینیم. نداشتن قانون مدون و جامع،پراکندگی و ناهماهنگی بین نهادهای پیشگیری که هم افزایی ندارند و طبق فرمایشات رهبری پیشگیری باید سازمان یافته و کارشناسی دنبال شود.
وی تصریح کرد:غیر علمی بودن و نداشتن سیاست درست در نهادهای پیشگیری، نداشتن واحد متمرکز پیشگیری از جرم نداریم و در نهایت نداشتن جایگاه و مشاوره مردمی در پیشگیری ها بوده است.
حجت الاسلام صالحی افزود: نیروهای مسلح برای پیشگیری از جرم، دست به ساختارسازی مجازی و حقیقی زده و در طی سالها برنامه هایی الزام آور تصویب شده که برنامه ششم و تحمیل طرح های مختلف به نیروهای مسلح باعث شده، نتوان به سبک گذشته حرکت کرد.
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پایان اظهار داشت: باید دست به تغییرساختار زد تا بتوان بهترین عملکرد را داشته باشیم. پیشگیری را به صورت سنتی و غیر علمی نمی توان انجام داد و کار تجربی بدون پژوهش و تحقیق جواب نمی دهد.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها