معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:
عملکرد مجموعه مسئولان در بدنه دولت و نظام بانکی، بر توسعه کشور تاثیرگذار بوده و در برطرف شدن مشکلات اقتصادی، نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۳۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در کارگروه نظارت بر تسهیلات تکلیفی و منابع بانکی استان گفت:  با توجه به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های مختلف اقتصادی استان، انتظار از بانک های عامل استان، تسریع در روند پرداخت تسهیلات است.

نیک سرشت افزود: در سطح استان و کشور، تعارض های فراوانی در خصوص دستورالعمل های ابلاغی وجود دارد، در این خصوص، تعارض های صریح و مشهود در دستورالعمل های ابلاغی کشور وجود دارد که این شرایط برای استان نیز صادق است.

وی اظهار داشت: افکار عمومی، مطالبه زیادی از مسئولان استان دارد و با تمامی مشکلات و چالش هایی که برای پرداخت تسهیلات و ایجاد رونق اقتصادی وجود دارد، این مسائل توسط افکار عمومی پذیرفته شده نیست و مردم عملکرد مناسبی از مدیران استان انتظار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که در خصوص واقعیت های نظام بانکی کشور مطرح است، باید پذیرفت تاکیدات زیادی برای تحقق اهداف تبیین شده دولت صورت گرفته و عملکرد بانک های استان باید نسبت به سال گذشته، دارای شرایط بهتری باشد.

نیک سرشت افزود: با توجه به مهم ترین مسائل پیش روی پرداخت تسهیلات نظام بانکی به طرح های اقتصادی استان، نبود شعبه برخی بانک ها در شهرستان های استان، یکی از مسائل مطرح شده در این راستا است که باید برای راه اندازی این شعب، اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بانک ها باید از اختیارات تفویض شده خود در استان استفاده لازم را انجام دهند، اظهار داشت: عدم استقبال نظام بانکی از وثایق زنجیره ای، یکی از مشکلات دیگر در راستای پرداخت تسهیلات و کندی آن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه آورده متقاضی برای دریافت تسهیلات، دارای شرایط تعریف شده ای است، گفت: آورده متقاضی، از دیگر تعارض های قابل مشاهده در زمان پرداخت تسهیلات بوده که حداقل آن مشخص است و باید مطابق با آن عمل شود.

نیک سرشت افزود: مشاهده می شود عملکرد بانک ها نسبت به یکدیگر جزیره ای است،باید پذیرف عملکرد مجموعه مسئولان در بدنه دولت و نظام بانکی، بر توسعه کشور تاثیرگذار بوده و در برطرف شدن مشکلات اقتصادی، نقش مهمی دارد ت که که بنابراین باید همگرایی بیشتری در این راستا وجود داشته باشد.

 

ارسال نظرات