تسهیلات گلخانه ای تاکنون با نرخ سود 15 درصد پرداخت می شد ولی در تسهیلات اشتغال روستایی این نرخ 6 درصد تصویب شده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۲۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر تعداد 110 واحد گلخانه ای در استان زنجان فعالیت دارد که شهرستان زنجان 60 تا 70 درصد این واحدها را به خود اختصاص داده است.

بهنام اوجاقلو با بیان اینکه توت فرنگی عمده تولید گلخانه های استان زنجان را شامل می شود، افزود: امسال متاسفانه از 15 هکتار تعهد احداث گلخانه در استان 2.5 هکتار تحقق یافت و عمده دلیل پایین بودن سطح تحقق، قوانین و ضوابط زیست محیطی است.

وی ضوابط و قوانین زیست محیطی را مانع بزرگی در برابر توسعه گلخانه ها در استان دانست و اظهار داشت: سال گذشته 7.5 هکتار از 10 هکتار تعهد توسعه گلخانه ها در استان زنجان محقق شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 80 درصد هزینه پیش بینی شده در طرح های گلخانه ای به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، تصریح کرد: تسهیلات گلخانه ای تاکنون با نرخ سود 15 درصد پرداخت می شد ولی در تسهیلات اشتغال روستایی این نرخ 6 درصد تصویب شده است.

اوجاقلو با بیان اینکه اعطای تسهیلات گلخانه ای با نرخ 6 درصد هم اکنون در مرحله تشکیل پرونده برای متقاضیان است، افزود: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی، طرح های گلخانه ای در اولویت هستند.

 

ارسال نظرات