خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

تبریز میزبان شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دهم اسفندماه در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۹۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمون ها با هدف تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد  انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می شود.

وی ‌استانداردسازی و جهت ‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

محمدپور اضافه کرد: آزمون کتبی تمام رشته ها روز پنجشنبه دهم اسفندماه‌ از ساعت ٨/٣٠ تا ٩/٣٠ صبح،آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز شنبه دوازدهم اسفندماه، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان دوازدهم تا هفدهم اسفندماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان نیز دوازدهم تا هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شانزدهمین دوره ی  آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ٧٢١٤ نفر و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن در ٢٦ رشته برگزار می‌شود، که از این تعداد ٤٨٢١ نفر از شرکت کنندگان زن و ٢٣٩٣ نفر هم مرد می باشند.

محمدپور بیان کرد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می‌آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود، از این رو، مجموعه فعالیتهای قرآنی به ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است که به همین خاطر می‌توان برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت را به عنوان یکی از اقدامات مهم،‌ لازم و تاثیرگذار،‌در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور برشمرد.

شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، همزمان با سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و صدا و سیمای مرکز استان در تبریز و شهرستان های استان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها