امام جمعه شهرستان کاشمر اعتکاف را بهترین فرصت برای پاسخ به شبهات نسل جوان دانست.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۸۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی  در جلسه ستاد اعتکاف کاشمر که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: مسأله اعتکاف، یک امر بسیار مهم و ضروری است و ما در برنامه‌ریزی‌ها باید دقت کنیم که از هدف اصلی اعتکاف دور نشویم.

وی ادامه داد: همه ما باید متوجه فلسفه اصلی اعتکاف که ریشه اعتقادی دارد باشیم و لازم است به افراد معتکف نیز تفهیم شود که اعتکاف فرصتی برای به خود آمدن، به خود فکر کردن و در مسیر خودسازی قرار گرفتن است و لازمه آن قطع ارتباط با دنباله زندگی است تا تجربه کنیم و ببینیم که می‌شود بدون بسیاری از دلبستگی‌های مادی زندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ریزی برای مراسم اعتکاف به تفاوت‌های معتکفین توجه شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های مختلف همچون بانوان، جوانان و افراد مسن پیش‌بینی شود.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر لزوم توجیه جوانان در جهت استفاده بهینه از فرصت اعتکاف یادآور شد: تشکیل حلقه‌های معرفت و پاسخ به شبهات در این ایام بسیار تأثیرگذار و مهم است و باید مد نظر باشد ضمن اینکه سایر مسائل مانند موارد امنیتی، بهداشتی و نظارت و کنترل نیز باید توسط دست‌اندرکاران به خوبی صورت پذیرد.

همچنین مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشمر نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که امروز بسیاری از جوانان و عموم مردم با آن مواجه هستند ضعف در اعتقادات دینی است و در این موضوع شبهه‌های فضای مجازی نیز از عوامل بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد رضایی ادامه داد: فرصت اعتکاف، فرصتی است که باید در آن به شبهات و سؤالاتی که در طول یک سال مطرح شده است پاسخ داده شود و لذا باید در این موقعیت از افراد توانمندی که توانایی پاسخ به شبهات را دارند استفاده کنیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: برای بهره‌بردای بهتر از فرصت اعتکاف، این مراسم امسال در چهار مسجد کاشمر شامل مساجد جامع، امام رضا (ع)، ۱۴ معصوم (ع) و امام علی (ع) واقع در خیابان نیلوفر شمالی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمعلی مجیدی خاطرنشان کرد: به منظور برنامه‌ریزی بهتر، امسال معتکفان جوان را از معتکفان مسن و میانسال جدا خواهیم کرد و در مسجد جداگانه‌ای اعتکاف آن‌ها برگزار خواهد شد ضمن اینکه حلقه‌های معرفت متعددی برای استفاده جوانان و پاسخگویی به سؤالات آنان در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که این برنامه در سال‌های گذشته با استقبال خوب معتکفان مواجه شده بود.

وی همچنین از آمادگی نیرو‌های انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای تأمین امنیت مراسم اعتکاف خبر داد.

مسئول هیأت امناء مسجد جامع کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات خانوادگی از موضوع‌های مورد ابتلای امروز جامعه می‌باشد و شاهد افزایش پدیده طلاق در جامعه هستیم شایسته است از فرصت اعتکاف در این راستا بهره‌برداری شود.

فخرالاسلام برهانی گفت: سال گذشته از تعدادی از کارشناسان مسائل خانواده برای این موضوع بهره بردیم و امسال نیز همین برنامه را خواهیم داشت ضمن اینکه شایسته است مبلغان روحانی هم به مسائل خانوادگی توجه ویژه داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها