خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی اسدآباد از غرس 300 اصله نهال در هفته منابع طبیعی توسط جهادگران، بسیجیان و مردم اسدآباد غرس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۳۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

غرس 300  اصله نهال در هفته منابع طبیعی توسط بسیج سازندگی اسدآبادحمیدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت درختکاری اظهار داشت: در روایتی معتبر از یکی از معصومین (ع) نقل است که «حتی اگر دیدید قیامت برپا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید از این عمل نیک خود دست برندارید» و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

وی افزود: در مورد تأثیرات درختکاری باید به این نکته توجه شود که درختان باعث زیبایی، شادی، پاکی و طراوت در صحنه طبیعت و زندگی انسان می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی اسدآباد خاطرنشان کرد: درختان با جذب گازهای سمی باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می‌شوند.

وی با اشاره به نقش درختان در تعادل آب و هوا ، صنعت داروسازی ،عطاری ،تهیه کود و... ابراز داشت: میوه، برگ و شاخه درختان بخش مهمی از تغذیه انسان و حیوانات را تشکیل می‌دهند.

رضایی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن درختکاری در جامعه اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان و بسیجیان و ذکر فواید درختکاری و کمک تمام ارگان‌های دولتی می‌توان این کار خداپسند را نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی با ارتباط مستمر با ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی توانسته در مناطق فقیر از لحاظ پوشش گیاهی به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در سطح شهرستان بپردازد.

مسئول بسیج سازندگی اسدآباد با بیان فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان در خصوص درختکاری گفت: در سال‌های گذشته بسیج سازندگی بالغ بر 200 اصله نهال غرس کرده است.

وی ادامه داد: محوطه بسیج سازندگی در حدود 400 متر مربع با حدود 50 اصله نهال میوه و کاج  و همچنین حدود 2 هزر متر از فضای سپاه ناحیه درختکاری شده است.

رضایی با اشاره به فراخوان صورت گرفته برای حضور جهادگران، بسیجیان و مردم در زمینه درختکاری توسط بسیج سازندگی اظهارداشت: تهیه 300 اصله نهال و کاشت در محوطه بسیج سازندگی و توزیع نهال به حوزه های مقاومت و کاشت در محوطه ی حوزه ها، سطح شهرستان و مناطقی که از لحاظ پوشش گیاهی ضعیف هستند از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی اسدآباد در هفته منابع طبیعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات