خبرهای داغ:
محمد رضایی
مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی قرارگاه شهید مصطفی صدر زاده شهرستان خبر داد ؛
مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی قرارگاه شهید مصطفی صدر زاده شهرستان کاشان از برگزاری متمرکز و اعزام 15 دستگاه اتوبوس دانشجویی به راهیان نور در اسفند 96 خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۱۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ مسئول ستاد دانشجویی راهیان نور شهرستان ، تاریخ های اعزام را به ترتیب 22/12 به تعداد 5 دستگاه اتوبوس از بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان و مورخ 24/12 به تعداد 4دستگاه از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرده و گفت : از مجموع 10 مرکز باقی مانده مراکز بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان 6 دستگاه مورخ 22/12 بصورت متمرکز به مدت 5 روز به سرزمین نور اعزام می شوند.

علی مطاع در ادامه افزود : امسال سومین دوره راهیان نور تحت عنوان ( تا منتهای رهایی) برگزار و طی آن حدود 700 نفر از دانشجویان بخصوص ترم اولی ها و دانشجویانی که تاکنون به سفر راهیان نور مشرف نشده اند برای بازدید از یادمانهای عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند.

این اعزام جدا از مرکز استان و بصورت مستقل و با همکاری و مساعدت مسئولین دانشگاه ها انجام میشود.

ایشان هدف از برگزاری اردوی راهیان نور توسط بسیج دانشجویی را ، معرفی شهدایی دانست که روزی همچون همین دانشجویان در کلاس های درس بودند و برای لبیک به ندای امامشان درس و دانشگاه را رها کردند و بر طبق مقتضیات جنگ آن روز جانانه جنگیدند و شهید شدند . اردوی راهیان نور همچون یک انقلاب فرهنگی عظیم بوده و از این اقدام و ظرفیت فرهنگی می توان برای مقابله با هجمه نرم دشمنان و اعتلای اصول انقلاب اسلامی استفاده کرد.

 زائران و به ویژه جوانان با شرکت در کاروان های راهیان نور می توانند با حضور در سرزمین های عملیاتی درک کنند که چگونه رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس دشمن را از خاک میهن بیرون راندند و حتی اجازه تصرف یک وجب از خاک ایران را نیز به آن ها ندادند.

راهیان نور به منظور تجدید پیمان با آرمان های بلند بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و بیعت دوباره با رهبر گرانقدر انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی ، امسال متفاوت از سالهای پیش همه مراکز دانشگاهی با برپایی نمایشگاه ها شور و نشاط شهدایی ایجاد نموده اند . این نمایشگاه ها از 12 بهمن به مدت یکماه به مناسبت ایام الله دهه فجر ، ایام فاطمیه و ثبت نام راهیان نور برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها