مدیر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: ماهیت جوامع امروز کار حوزه علمیه را سنگین‌تر می‌کند چرا که فرهنگ‌های مختلف در عرصه هستند و از طرفی اسلام در قالب یک نظام اجتماعی و سیاسی و تمدنی در دنیا مطرح است
کد خبر: ۸۹۹۴۱۰۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌السلام سید مصباح عاملی، در نشست خبری پذیرش حوزه علمیه خراسان رضوی، که صبح امروز در محل حوزه علمیه خراسان برگزار شد، بیان کرد:حوزه علمیه به عنوان یک مرکز خدمت به اسلام و مسلمین است و به میزان قداست رسالت این مرکز به دلیل نقش احیا گری، هدایت در حقیقت همانند ایفای نقش پیامبران، وظیفه سنگین دارد.

وی افزود: بر اساس آیات الهی اگر انسانی را نابود کنی انگار تمام انسان‌ها را نابود کرده‌ای و اگر انسانی را حیات ببخشی به منزله این است که تمام انسان‌ها را حیات بخشیدی، لذا این مسئله قابل تأمل است که گمراهی یک انسان نیز به منزله گمراهی تمام انسان‌ها و هدایت یک فرد یعنی هدایت تمام جامعه.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه وظیفه همه انبیاء و اولیاء الهی و علماء در طول تاریخ هدایت جامعه بوده است، ابراز کرد: بر اساس شخصیت و کرامت انسان است چرا که برخورد با انسان با وجود پیچیدگی درونی نیازمند مهارت است لذا رسالت سنگین حوزه در این خصوص مشهود است.

وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای علم و دانش  و اصل انفجار اطلاعات، اخبار و آگاهی رسانه‌ای لحظه‌ای است از طرفی فرهنگ‌های مختلف، ادیان و مذاهب دنبال عرصه‌ای برای تاخت و تاز هستند و روشن است در این شبیخون فرهنگی برنده کسی است که از توانمندی‌های بیشتر، علمی بالاتر و تلاش بیشتری برخوردار باشد.

حجت الاسلام عاملی اظهار کرد: ماهیت جوامع امروز کار حوزه علمیه را سنگین‌تر می‌کند چرا که فرهنگ‌های مختلف در عرصه هستند و از طرفی اسلام در قالب یک نظام اجتماعی و سیاسی و تمدنی در دنیا مطرح است که پیام جهانی دارد و پاسخگوی مطالبات کسانی است که این نظام برایشان ارزشمند است.

وی تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات نیز مبارزه علیه جبهه دشمن است که متولی این امر حورزه‌های علمیه هستند که کارشان پاسخگویی به نیاز‌های جامعه در عرصه‌ها و مباحث مختلف است.

مدیر حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: ماهیت کار حوزه برخورد نرم افزاری، علمی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی، اخلاقی  است لذا باید همیشه آماده و توانمند باشد تا به مطالبات جامعه، دوستداران انقلاب در عرصه بین الملل و شبهات وارده از سوی دشمنان نظام پاسخ دهد.

وی گفت: رسالت حوزه با رسالت اول انقلاب متفاوت است و در عصر حاضر این حوزه باید در دایره‌ای گسترده‌تر با عمق بیشتر و در شرایط پیچیده‌تر وارد عمل شود لذا افرادی که می‌خواهند وارد حوزه شوند باید به این مطلب توجه داشته باشند که وارد چه نوع فعالیت و اهداف آرمانی خواهد شد.
 
حجت الاسلام عاملی تصریح کرد: مسلم است که در راه طلبگی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد، اما افرادی که وارد حوزه می‌شوند جوانانی با اخلاص، با اخلاق و دارای استعداد هستند که این سنگر را برای ایفای نقش و رسالت خود در جوانی و نوجوانی انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: ارزیابی ثبت نام کنندگان از سه بعد صلاحیت عمومی، سیاسی، اخلاقی و شخصیتی صورت می‌گیرد که نتیجه این ازیابی جذب جوانان متدین، متعهد و انقلابی است از این رو آنان که آمادگی لازم را داشته باشند پذیرش شده و در حوزه مشغول تحصیل خواهند شد.

در ادامه محمد اسفندیاری، مدیر گزینش و پذیرش حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار کرد: ثبت نام در حوزه علمیه از ۱۵ بهمن ماه ۹۶ آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت و آزمون ورودی در ۱۴ اردیبهشت ۹۷ برگزار و نتیجه ازمون هشتم خرداد ۹۷ اعلام خواهد شد.
 
40 هزار نفر در حوزه علمیه خراسان مشغول به تحصیل هستند

وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه سراسر استان حدود ۴۰ هزار نفر در حال تحصیل هستند ابراز کرد: سال گذشته تعداد ۴۵۱۲ نفر وارد حوزه شدند و در سال جاری پیش بینی شده ۱۵ هزار نفر ثبت نام کنند که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر پذیرش خواهند شد.

اسفندیاری تصریح کرد: بنای جذب در حوزه علمیه پذیرش نخبگان است و از معیار‌های اولیه جذب افراد با معدل بالای ۱۸ در هر مقطع تحصیلی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها