هفت هزار سبد کالا بین مددجویان اردبیلی توزیع می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: تا پایان سال حدود هفت هزار سبد کالا بین خانوارهای نیازمند زیرپوشش کمیته امداد این استان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۸۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش بسیج رسانه، حسین دشتی روز دوشنبه در دیدار با رئیس و اعضای بسیج رسانه استان اردبیل افزود: ارزش ریالی این سبد کالا حدود سه میلیون ریال و 40 کیلوگرم و 15 نوع کالای ضروری است که مایحتاجی مانند برنج، گوشت و روغن در آن گنجانده شده است.
وی اظهار کرد: سبد کالایی توزیعی در بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه در حال آماده شدن است و تاکنون قرار داد تهیه 2 هزار سبد کالا منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال جشن نیکوکاری از 16 اسفند تا 19 اسفند به مدت سه روز در استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: چهارشنبه 16 اسفند جشن نیکوکاری در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد و برای همین 170 هزار پاکت نیکوکاری تهیه و برای توزیع در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پنجشنبه 18 اسفندماه جشن نیکوکاری با همکاری بسیج در میادین اصلی شهر و پایگاهها و روز جمعه 19 اسفند هم در مصلا و محل های برگزاری نماز جمعه در همه شهرهای استان برگزار می شود تا خیرین و نمازگزاران به افراد نیازمند جامعه کمک کنند.
دشتی گفت: در جشن نیکوکاری پارسال در استان 34 میلیارد ریال جمع آوری شده بود که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشت و پیش بینی می شود امسال نیز کمک های مردمی و خیرین در جشن نیکوکاری نسبت به پارسال 50 درصد افزای یابد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: تاکنون خیران استان و سایر نقاط کشور 20 میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کرده اند و بعد از برگزاری جشن نیکوکاری بلافاصله کمک های نیکوکاران در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود 70 درصد کمک های خیرین به نیازمندان به صورت غیر نقدی و 30 درصد آن به صورت نقدی باشد.
وی بیان کرد: در بحث رسیدگی به فقرا در تبدیل به یک گفتمان در جامعه رسانه ها نقش اساسی دارند و امیدواریم اصحاب رسانه کمیته امداد را رسیدن به اهداف والای خود یاری کنند.
رئیس بسیج رسانه استان اردبیل هم در این دیدار گفت: کمیته امداد یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و بسیج رسانه استان همیشه و در همه حال یاریگر این نهاد مقدس است.
سرهنگ لطفی افزود: تلاش می کنیم کمیته رسانه ای نیکوکاران در استان تشکیل دهیم تا به صورت فراگیر کمیته امداد را در رسیدن به اهداف الهی و انسانی خود کمک کنیم.
وی کمک به نیازمندان جامعه را از وظایف انسانی و شرعی همه افراد جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه ای که در آن نوع دوستی، کمک به همنوعان و حفظ کرامت انسانی صورت بگیرد نشانه پویایی آن جامعه است.
26 هزار خانوار با جمعیت 45 هزار و 37 نفر در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

ارسال نظرات