خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین:
سردار محمودی گفت: با توجه به نظارت تخصصی کلانتری‌ها در سطح استان، رتبه خوبی را در کشور کسب کرده ایم و قزوین جزو پنج استان امن کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۸۹۹۳۹۸۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین در پانزدهمین همایش روسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان قزوین در ستاد فرماندهی ضمن تسلیت شهادت تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی توسط فرقه گنابادی در تهران بیان کرد: با توجه به مظلومیت و رشادت مجموعه نیروی انتظامی، این قشر در راستای رسالت خود فعالیت می‌کند و در تامین امنیت هیچ گونه کوتاهی نمی کند.
وی ضمن اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد تعامل بین پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها در راستای کاهش جرائم، نهادینه سازی ارسال پرونده‌های قضایی به اتوماسیون دستگاه قضایی، تاکید بر آموزش قبل از عمل در رخدادهای انتظامی، مرور آموزش‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات در طول سنوات خدمتی تجزیه و تحلیل عملکردها در یازده ماهه اخیر و نیز جمع بندی اهداف سال آینده و تاکید بر تحول کلانتری‌ها و سلسله مراتب فرماندهی می باشد.
فرمانده انتطامی استان قزوین اظهار کرد: در راستای این همایش، پنج کمیته فعال شده که جلسات مربوط به آن به صورت ماهیانه و مستمر برگزار شده و مصوبات مورد نظر را اجرا می‌کند.
سردار محمودی ضمن ارائه آمار عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: علیرغم جغرافیای محدود استاندقزوین، استانی مهاجرپذیر از استان‌های دیگر است و همجواری با استان البرز موجب سرازیر شدن سرقت‌ها از این طریق به استان قزوین می‌شود.
وی افزود: با توجه به کمربند سبز قزوین و وجود باغات و زمین‌های کشاورزی زیاد استان، جذب اتباع بیگانه زیاد است و این امر باعث ایجاد مسائل امنیتی و جرائمی شده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جمعیت دانشجویی استان و نیز صنعتی و کارگری بودن استان مشکلات خاص و اقتصادی و کارگری را در پی داشته است.
سردار محمودی اذعان کرد: قزوین محور ترانزیت قاچاق است و ماموریت‌های مهم کلانتری‌های قزوین در شبانه روز بیش از 240 مورد می باشد و بیش از 500 ماموریت روزانه از طریق فرماندهی‌های نیروی انتظامی در سطح استان در حفظ امنیت عمومی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظارت تخصصی کلانتری‌ها در سطح استان، رتبه خوبی را در کشور کسب کرده ایم و قزوین جزو پنج استان امن کشور به شمار می رود.
وی ضمن ارائه آمار 11 ماهه سال جاری یادآور شد: استان قزوین از نظر فراوانی سرقت بین 34 استان کشور رتبه 22، در حوزه وقوع نزاع رتبه 32، فراوانی تصادفات رتبه 32، تعداد تصادفات فوتی رتبه 22، تصادفات جرحی رتبه 32 و تعداد تصادفات خسارتی رتبه 30 را به خود اختصاص داده است.
این مسئول اذعان کرد: قزوین جزو استان‌هایی است که حجم بالای مشکلات ترافیکی را دارد و از ابتدای سال تاکنون شاهد تردد 232 میلیون و 866 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در راستای اقدامات صورت گرفته در حوزه افزایش کشفیات، شاهد 38 درصد کشف مواد مخدر، 28 درصد کشف اقلام ممنوعه قاچاق، 4 درصد دستگیر شدگان و افزایش 15 درصدی محصولات مبتذل بودیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها