سرهنگ پاسدا عباس بایرامی در نشست خبری که مناسبت اعزام کاروان‌های راهیان‌نور برگزار شد گفت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم تعداد زائران امسال به مرز 20 هزار نفر برسد.
کد خبر: ۸۹۹۳۹۸۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی عصر دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: تاکنون 12 هزار و 935 گیلانی که شامل اقشار مختلف مردمی هستند برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: برطبق هدف‌گذاری‌هایی که از سال 94 تاکنون آغاز شده قصد داریم با ارتقای کمی و کیفی سطح برگزاری اردوهای زیارتی راهیان نور، تعداد زائران گیلانی را به مرز 30 هزار نفر افزایش دهیم.

بایرامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 26 هزار و 743 گیلانی از قشرهای مختلف مردم به این اردوهای زیارتی اعزام شدند اما ظرفیت اعزام و پذیرش زائران در مناطق غرب، شمال غرب و به ویژه در جنوب کشور بسیار بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم اعزامی‌ها تاکنون از قشر دانش‌آموزان بوده است ابراز داشت: در چند روز آینده نیز قصد داریم با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش استان، هزار نفر دیگر از دانش آموزان گیلانی را به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان درباره اردوهای راهیان نور ایام نوروز افزود: اعزام‌های اردوهای راهیان نور برای ایام نوروز امسال از تاریخ 22 اسفند آغاز می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم تعداد زائران امسال به مرز 20 هزار نفر برسد.

بایرامی با بیان اینکه بیشتر زائران گیلانی از قشر دانش‌آموزان هستند عنوان کرد: امسال توانستیم 9 هزار و 490 دانش آموز را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم و انتظار داریم تا پایان مدت مقرر این میزان را به 10 هزار و 500 نفر برسانیم.

وی درباره آمار اعزامی دانش‌آموزان گیلان در سال گذشته نیز اظهار داشت: در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شدیم و توانستیم در حدود 13 هزار و 720 دانش آموز گیلانی به اردوهای زیارتی راهیان نور اعزام کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در مورد اردوهای دانشجویی ابراز داشت: تاکنون 220 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند و بیش از 2 هزار نفر دیگر نیز در قالب قرارگاه شهید علم الهدی به‌زودی اعزام می‌شوند.

بایرامی درباره اهمیت و ارزش اردوهای راهیان نور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند دفاع مقدس مانند یک ثروت عظیم است و اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی از احیاء مجدد ستاد راهیان نور استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته به علت وجود پاره‌ای از مشکلات در استان، این ستاد تعطیل بود که با کمک استاندار و همکاری دیگر دستگاه‌ها مجدداً نسبت به احیا آن اقدام کرده و کمیته‌های مختلف آن را تشکیل دادیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان افزود: از سال 76 برگزاری و اعزام زائران اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز شده و تا امروز هم با شرکت گسترده مردم قشرهای مختلف دانش آموز، دانشجو، بسیجی و دیگر گروه‌های مردمی سراسر کشور برگزار شده است.

بایرامی درباره بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌ها اعلام کرد: برای کیفی‌سازی هر چه بیشتر برگزاری اردوهای راهیان نور باید اقدامات و امکانات لازم در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که شامل موارد متعددی هستند به‌خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در این اردوها بیان داشت: سه عامل مهم یعنی حضور روحانی آشنا به مسائل دفاع مقدس، راویان مسلط و آموزش دیده و ارائه بسته‌های ویژه فرهنگی به زائران از جمله مواردی است که در بخش فرهنگی به آن توجه شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: میزان رضایت‌مندی مردم و افرادی که در اردوهای راهیان نور امسال شرکت کردند از مجموعه اقدامات ستاد برگزاری در حدود 85 درصد است البته تمام تلاش ما این است امکانات را به نحو مطلوب‌تری ارائه دهیم.

بایرامی راهیان نور را یک قرارگاه در مقابل نقشه‌های دشمن خواند و گفت: در دنیای امروز که مملو از توطئه‌ها و هجمه‌های مختلف دشمنان اسلام و نظام اسلامی است اردوهای راهیان نور با ظرفیت‌های عظیم خود می‌تواند سدی مستحکم در برابر این تهاجمات باشد.

وی با اشاره به انجمن راویان ستاد راهیان نور نیز بیان داشت: این انجمن که تحت نظر سپاه مشغول فعالیت است توانسته نسبت به آموزش 455 راوی دفاع مقدس اقدام کند و در حال حاضر نیز هیچ کمبودی از لحاظ حضور و بهره‌مندی از این نیروها در استان وجود ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان عنوان کرد: تمام تلاش و کوشش ما در جهت کیفی‌سازی بهتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران است تا بتوانیم با ارتقای سطح برگزاری اردوها نسبت به پذیرش بیشتر زائران گیلانی در مناطق عملیاتی اقدام کنیم.

بایرامی درباره وسایل حمل و نقل زائران نیز تصریح کرد: تمهیدات لازم در این خصوص کاملاً اندیشیده شده و تمامی اتوبوس‌ها و وسائط حمل و نقل زائران بدون تایید از سوی پلیس و نظارت مستقیم سپاه نسبت به جابه‌جایی زائران گیلانی اقدام نمی‌کنند.

ارسال نظرات