رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان:

سیستان‌و‌بلوچستان از‌اعتبارات‌موقوفات قرآنی بی بهره است

سیستان و بلوچستان از اعتبارات موقوفات قرآنی برای مسابقات قرآنی بی بهره است در حالی که دیگر استان ها از این موقوفات برخوردار هستند
کد خبر: ۸۹۹۳۹۵۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این سازمان برگزارشد گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی با هدف فراهم آوردن زمینه گرایش بیش از پیش مردم به سمت قرآن برگزار می‌شود.
حجت الاسلام هاشم رعنایی افزود:ثبت ناممسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی از ۲۰ بهمن ماه آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد. وی بیان کرد: رقابت‌های مرحله شهرستانی باید از ۲۰ فروردین تا ۲۶ اردیبهشت ۹۷ برگزار شود که با توجه به تعداد کم داوران، شرکت کنندگان سراوان، سیب و سوران، خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین و زاهدان در مرکز استان رقابت می‌کنند، البته برنامه داریم که در صورت فراهم شدن شرایط در سراوان نیز مسابقات برگزار شود.
وی ادامه داد: قرائت، ترتیل، مفاهیم، معارف، احادیث، اذان، حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم از جمله رشته‌های این مسابقات است و افراد ۱۸ تا ۴۰ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند، البته طلابی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است در صورتی که دانش آموز نباشند امکان ثبت نام دارند.
وی اظهار کرد: آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم نیز با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ اسفند ماه برگزار می‌شود، هزار و ۶۰۰ نفر از زاهدان در این رویداد بزرگ قرآنی در دو قسمت خواهران و برادران شرکت می‌کنند که ۵۶۰ نفر آن‌ها را زندانیان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به طرح آرامش بهاری نیز بیان کرد: هدف از اجرای آن، ارائه برنامه‌هایی برای مهمانان و زائرانی است که در بقاع و امام زادگان حضور پیدا می‌کنند که البته با توجه به این که در زاهدانی بقعه و امام زاده وجود ندارد، زائرسرای امام رضا (ع) برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است و خیمه‌های معرفت در آن بر پا می‌شود و روحانیانی با تخصص کودک و نوجوان، مشاور خانواده، بیان احکام و برپایی نماز در این خیمه‌ها حضور می‌یابند.
مسئول اداره اقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان با بیان این که نوروز ۹۶، هزار و ۷۰۰ مسافر در زائرسرای امام رضا (ع) اسکان یافتند اظهار کرد: با توجه به این که مسافرانی از نقاط مختلف کشور در زاهدان حضور می‌یابند صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در زائرسرای امام رضا (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.
هاشم رعنایی، اضافه کرد: با توجه به این که اولین روز نوروز با سالروز شهادت امام هادی (ع) مصادف است در یکی از مساجد زاهدان سفره هفت سین برپا و برنامه‌هایی ویژه سالروز شهادت برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار