نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان وامام جمعه زاهدان گفت: علما به عنوان وارثان نبی مکرم اسلام(ص) نقش مهم و سنگینی در خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه مسلمانان دارند
کد خبر: ۸۹۹۳۸۹۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر آیت الله عباسعلی سلیمانی در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با جریانات تکفیری که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزارشداظهار داشت: امروز وظیفه ما در مقابل افکار انحرافی و تکفیری که از سوی دشمنان تغذیه می‌شود بسیار سنگین است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی علما رسالت سنگین ابلاغ، روشنگری، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و مبارزه با فتنه‌های اختلاف زا با هدف ایجاد فاصله میان امت اسلامی را بر عهده دارند.
عضو خبرگان رهبری افزود: بعضی‌ها به ظاهر قرآن می‌خوانند، اما متاسفانه از دین خارج هستند، اگر تیر رها شده به کمان برگشت یک وهابی هم به دین بر می‌گردد.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: داعش زاییده وهابیت است و وهابیت سرباز آمریکاست.
نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه احکام اسلامی و مبتنی بر موازین دینی و شرعی شکل گرفته است.
مولوی نذیراحمد سلامی افزود: هدایتگری‌های رهبر معظم انقلاب در جریان‌های مختلف سبب حاکمیت امنیت کامل بر کشور شده است.
وی نقش سپاه پاسداران، بسیج و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی را در تامین امنیت و اقتدار کشور در مقابل تهدیدات دشمنان مهم دانست و گفت: سپاه پاسداران ستون فقرات کشور است.
وی گفت: دشمنان با اختلاف انداختن میان شیعه و سنی به دنبال تضعیف باور‌های دینی و اسلامی ملت ایران هستند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: باید قدر امنیت و آسایش امروز خودمان را بدانیم در حالی که در کشور‌های منطقه شاهد جنگ و خون ریزی هستیم.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این همایش گفت: سیستان و بلوچستان الگوی موفقی در منطقه در مساله وحدت و همدلی است.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی اظهار داشت: مبلغان با حضور خود در میان مردم در مناطق مختلف برای تبلیغ مسائل دینی و ارزشی نقش مهمی در تحکیم وحدت دارد.
وی افزود: تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید از شیعه و سنی در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ اسلام به معنی وحدت است و امروز افتخار می‌کنیم در این منطقه خدمت گذار مردم در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... هستیم.
به گزارش ایرنا همایش مبارزه با جریان‌های تکفیری امروز/یکشنبه/ با حضور ۵۰۰ نفر از علمای تشیع و تسنن جنوب سیستان و بلوچستان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، نذیراحمد سلامی نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، معتمدان و بزرگان طوایف در دانشگاه ولایت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.
ارسال نظرات