فرمانده قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور گفت: در حمله تروریست‌ها به پاسگاه ۱۷۱ میل مرزی سراوان برادران اهل سنت پیشنهاد آزادی در قبال تحویل پاسداران را با شهادت پاسخ داده و حماسه آفریدند
کد خبر: ۸۹۹۳۸۹۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، سردار محمد مارانی در همایش نقش علما و روحانیون شیعه و سنی در مقابله با جریان‌های تکفیری که با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: تجربه چند ساله من از خدمت نزد مردم نجیب سیستان و بلوچستان و استان‌های هم‌جوار گویای وحدت، انسجام همبستگی در میان مردم این منطقه است به‌گونه‌ای که نمونه عینی وحدت را در این استان دیدم.

فرمانده قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور ادامه داد: در بحث وحدت، انسجام و اتحاد به لطف خدا ما در این استان می‌توانیم ادعا کنیم که الگو هستیم، برادران اهل سنت در سیستان و بلوچستان بیش از آن چیزی که شما فکر کنید، در تأمین امنیت و مبارزه با تروریست‌ها در دسته‌های رزمی در منطقه فعالیت می‌کنند که این امر این ستودنی است.

وی افزود: در پاسگاه ۱۷۱ میل مرزی در سراوان وقتی تروریست‌ها حمله می‌کنند به پاسگاه مرزی، برادران شیعه و سنی در کنار هم حماسه می‌آفرینند.

سردار مارانی تصریح کرد: در این حادثه تروریست‌های نامسلمان به برادران اهل سنت ما گفته بودند که ما با شما کاری نداریم، شما پاسداران فارسِ شیعه را به ما تحویل بدهید، اما برادر اهل سنت نهیب می‌زند که ما مسلمانیم و شیعه و سنی با یکدیگر فرقی ندارند، نهیب می‌زند که ما در کنار هم هستیم و اتفاقاً شما با ما کار دارید و می‌ایستد و شهید می‌شود، برادر سنی شهید می‌شود تا شیعه زنده بماند این برای ما افتخار است.

فرمانده قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور خاطرنشان کرد: در جبهه‌های جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید شیعه و سنی برای حفظ اسلام از جان خود گذشتند که این معنای دقیق وحدت و انسجام است.

وی اظهار داشت: جملات زیبایی که مقام معظم رهبری در مورد وحدت اهل سنت و شیعه، این دو قشر بزرگ و تأثیرگذار در منطقه جنوب شرق کشور مطرح می‌کنند، بیانگر به رخ کشیدن وحدت مردم این منطقه در دنیا است.

سردار مارانی درباره اهمیت نقش علما و روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با افکار تکفیری گفت: اینکه روحانیون مبلغ شیعه و سنی نقش برای ترویج معارف دینی از شهر و خانه خود به دورترین روستا‌ها و نقاط استان هجرت می‌کنند، کاری بسیار ارزشمند است، اما این را باید بدانیم رسالتی را انجام می‌دهیم که به‌طورقطع در قیامت دراین‌باره از ما سؤال خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور افزود: سؤال می‌شود که در زمان انجام رسالت تبلیغ آیا توانستید مردم را به هم نزدیک کنید یا اینکه آن‌ها را از هم دور کردید؟ این نکته‌ای است که علما و روحانیون شیعه و سنی بهتر با آن آشنا هستند. به‌طورقطع وظیفه علما و روحانیون وصل کردن مردم به یکدیگر است.

وی بابیان اینکه علما وارثان انبیا هستند، گفت: رسالتی که پیامبران بزرگ برای احیای و تبلیغ دین حتی در میان کفار بر عهده داشتند. وظیفه ما هم همین است، اما در بحث تکفیر یک مشت آدم آمده‌اند با نام و پرچم اسلام تیشه بر ریشه دین می‌زنند که حتی مسلمان هم نیستند.

سردار مارانی عنوان کرد: این کفار جنایات بسیاری را به نام اسلام انجام داده‌اند که در شأن انسان نیست چه برسد به اسلام، بنابراین روحانیون و علمای شیعه و سنی تکلیف دارند، این کفار را به مردم معرفی کنید.

فرمانده قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور تصریح کرد: شیعه و سنی باید در کنار هم باشیم تا از اسلام و مسلمین دفاع کنیم تا به‌عنوان الگو در جهان مطرح شویم، تا دین و اسلام را تبلیغ کنیم آنچنان که واقعیت اسلام است و آن را به جهانیان را نشان دهیم.

وی به خدمات سپاه در جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: مردم منطقه به‌خوبی از اقدامات سپاه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی آگاه هستند. اشتغال‌زایی، عمران روستایی، مسکن، مدرسه، کشاورزی، کمک‌های اجتماعی، بهداشت و درمان ازجمله اقداماتی است که به لطف خدا سپاه در این منطقه انجام داده است.

مارانی افزود: ۱۹۵ مدرسه بدون کمک دولتی در سیستان و بلوچستان ساخته شد. همچنین ۲۶ مدرسه در منطقه سراوان و سرباز در حال ساخت است و بیش از ۱۴۰۰ خانه برای نیازمندان ساخته شد. درزمینهٔ بهداشت و درمان نیز سپاه اقدامات خوبی در استان انجام داده است.
ارسال نظرات