مدیرآموزش و پرورش کوهبنان خبر داد
مدیرآموزش و پرورش کوهبنان از خسارت 14 مدرسه در زلزله اخیر شهرستان کوهبنان خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته از بنیاد برکت، خیران و شرکت‌های مختلف دعوت کردیم و تاکنون قرار داد ساخت چند مدرسه نیز بسته شده است.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۴۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان،  سید‌محمدرضا حسینی صبح امروز در نشست مشترک معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران و مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهرستان کوهبنان اظهار داشت: نتیجه حضور معلم در کلاس درس محسوس است اما مربی کاری انجام می‌دهد که نتیجه کارش سالیان بعد در جامعه نمود پیدا می‌کند.

مدیر

آموزش و پرورش کوهبنان ابرار داشت: کار مربی بسیار حساس و ظریف است چون مربیان و مشاورین با روح و روان دانش‌آموزان سرو کار دارند که فعالیت آنان می‌تواند روند زندگی برخی را تغییر دهد.

وی از خسارت 14 مدرسه در زلزله اخیر شهرستان کوهبنان خبر داد و عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از بنیاد برکت، خیران و شرکت‌های مختلف دعوت کردیم و تاکنون قرار داد ساخت چند مدرسه نیز بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: قرار داد ساخت مدرسه شهید محمد حسنی با بنیاد برکت، مدرسه شهید توکلی با بنیاد برکت، مدرسه مدرس با موسسه بی بی نفیسه مشهد، مدرسه شهدا با بانک تجارت و... بسته شده است.

حسینی از تمامی خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور دعوت کرد تا در راستای احداث و مقاوم‌سازی مدارس شهرستان زلزله زده کوهبنان مشارکت کنند.

قانون‌گرایی را باید در جامعه ترویج کرد

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان نیز در ان جلسه گفت: کار امورتربیتی در مدارس کاری شبیه کار روحانیت است  که در راستای تعلیم و تربیت گام بر می‌دارند.

وی با استناد به آیات و روایات ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) ادب شده خداوند است و امیرمومنان علی  علیه السلام در دامان پیامبر تربیت شد لذا اولین مربی خود خداوند است.

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: تربیت از چهارچوب کتاب‌ها خارج است لذا محدودیت کلاس درس را ندارد اما حساس و مسوولیت بیشتری در این راستا وجود دارد.

وی تصریح کرد: فرزندان خود را باید بر پایه دوستی پیامبر، حب اهل بیت(ع) و قرائت قران تربیت کنیم چون تعلیم حول این سه محور امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: تربیت فرزندان قبل از تولد آغاز می‌شود لذا غذای حلال باید تناول شود تا اثر مثبت بر روی جنین داشته باشد چون کلیدی‌ترین اثر را بر تربیت دارد.

وی تصریح کرد: تربیت خوب باعث می‌شود ما فرزندانی خدا ترس و محبوب تربیت کنیم که جامعه دینی بسازند البته پاداش این مهم نزد خداوند محفوظ است.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد تربیت باید تربیت دینی باشد پس باید زمینه عبادت و بندگی خداوند را گسترش دهیم و در کار تربیت اخلاص داشته باشیم اگر چنین شد خداوند حکمت بر زبان انسان جاری می‌سازد.

وی تاکید کرد: باید تربیت را از خودمان آغاز کرده و با اخلاق باشیم،  برخورد با مردم، پدر و مادر و متعلمین را سرلوحه کا خود قرار دهیم که این مهم ستودنی است.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: مربی باید علاقه به کار و فعالیت را در جامعه ترویج دهد تا فرزندان ما با مهارت‌ها آشنا شوند که این مهم توصیه نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه باید نشانه‌های خداوند در وجود خودمان، طبیعت و حیوانات را به دانش‌آموزان تذکر دهیم تا آنان را بیشتر به خالق هستی آشنا کنیم، گفت: قانون‌گرایی را باید در جامعه ترویج کرد، البته ما بعنوان مربی باید خود پیش قدم باشیم و آداب اجتماعی، نظم عمومی و... را ترویج کنیم.

وی تاکید کرد: تربیت انقلابی را باید سرلوحه کار خودمان قرار دهیم تا انقلابی بودن و انقلابی ماندن در دانش‌آموزان نهادینه شود چون انقلاب اسلامی به ما عزت و اقتدار داده است در حالی که پاک‌ترین نظام ها در حقیقت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

ارسال نظرات