مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اراک تاکید کرد

نبود تهذیب نفس؛ ریشه همه مفاسد مالی و اخلاقی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اراک گفت: ریشه همه فضائل تهذیب نفس، و عامل اصلی همه رذائل پیروی از هوای نفس است و اگر امروز هم جامعه دچار فساد شده است باید دانست که ریشه همه مفاسد مالی و اخلاقی در جامعه نبود تهذیب نفس است.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۳۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک صبح امروز در جمع بسیجیان حوزه شهید چمران اراک با اشاره به جایگاه علم در دین اسلام گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید«علم و جهاد اگر با هم در انسان پرورش یابد زمینه توجه خداوند و سعادت واقعی انسان را فراهم می کنند.» بنابراین حدیث علم هر دانش مفیدی است که انسان می تواند آن را فرا بگیرد و برای بندگان خداوند نیز سودمند باشد، جهاد نیز به معنای جنگ و ستیز با نفس و هوی و هوس خود است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: از ابتدای جوانی تا لحظه پیری و وقت وداع با دنیا باید انسان با هوی و هوس خود بجنگد چراکه این هوی و هوس های دنیایی دست از سر انسان برنمی دارند و فقط اشکال آنها عوض می شود.

حجت‌الاسلام عبدی گفت: مهمترین وظیفه هر جوان بسیجی نیز همین است که این دو ویژگی و سرمایه را در خود پرورش دهد و خداوند نیز زمینه بالا کشیدن او را در دنیا و آخرت مهیا می‌سازد و به انسان قدرت و درایت می دهد.

 وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز فقط با این دو سرمایه خود یعنی دانش و بینش و همچنین تذهیب نفس خود به چنان عظمت و اقتداری رسید که توانست ابرقدرت‌های شرق و غرب را مغلوب خود کرد چراکه همانگونه که اطرافیان حضرت امام خمینی(ره) نقل کرده‌اند ایشان از ابتدای جوانی مراقب تذهیب نفس بودند و تزکیه داشتند که بهترین الگو برای جوانان بسیجی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک خاطرنشان کرد: ریشه همه فضائل تهذیب نفس، و عامل اصلی همه رذائل پیروی از هوای نفس است و اگر امروز هم جامعه دچار فساد شده است باید دانست که ریشه همه مفاسد مالی و اخلاقی در جامعه نبود تهذیب نفس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار